BMW M4 Convertible - Tajniki podrywu
We wrześniu ubiegłego roku z taśm fabryki BMW zjechały ostatnie sztuki poprzedniej generacji M3, której produkcję zakończono na kabriolecie. W grudniu mogliśmy podziwiać zupełnie nowego sedana M3 oraz coupe M4, a z nadejściem wiosny debiutuje równie rozrywkowe M4 Convertible. Auto pojawi się w tym miesiącu na wystawie w Nowym Jorku.
Kabriolet jest z serią M3 od samych początków, które sięgają połowy lat osiemdziesiątych. A raczej był. Zgodnie z nowym nazewnictwem marki piąta generacja nosi oznaczenie M4. Auto, tak samo jak M4 Coupe i M3 Sedan, korzysta w szerokim zakresie z włókien węglowych (niektóre panele karoserii, wał napędowy), dzięki czemu jego masę utrzymano na poziomie 1825 kilogramów (1750 według norm niemieckich). Trzyczęściowy, twardy dach pojazdu otwiera się automatycznie w ciągu niecałych 20 sekund, a operację można przeprowadzić przy prędkościach do 18 km/h.
Pod maską auta pracuje rzędowa, 6-cylindrowa jednostka z rodziny M TwinPower Turbo o pojemności prawie trzech litrów, z której wyciągnięto 431 koni mechanicznych i 550 niutonometrów. Turbodoładowany motor posyła wszystko, co ma na tylne koła poprzez ręczną, 6-stopniową skrzynię biegów. Za dopłatą BMW oferuje przekładnię DCT o siedmiu biegach. M4 może pracować w jednym z trzech trybów jazdy, które wybieramy przyciskiem na kierownicy: Comfort, Sport lub Sport+. Inne ciekawostki na pokładzie to system start/stop i układ odzyskiwania energii kinetycznej.
W najlepszym przypadku M4 Convertible po 5,5 sekundach rozwija 100 km/h, w czasie 22,5 sekund pokonuje pierwsze tysiąc metrów i w ciągu 3,7 sekund przyspiesza z 80 do 120 kilometrów na godzinę na czwartym biegu. Prędkość maksymalną ograniczono jak zwykle do 250 km/h. Średni apetyt na paliwo krąży wokół wartości dziewięciu litrów na sto kilometrów. BMW M4 Convertible pojawi się przed wielką publicznością na wystawie New York International Auto Show już osiemnastego kwietnia.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW M4 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum