
BMW 3.0 CSL Hommage - Zatrzymana chwila
BMW z okazji tegorocznego Concorso d'Eleganza Villa d'Este zabiera nas w kolejną podróż w czasie, którą tworzą koncepty serii Hommage. Od 2008 roku w ten sposób uczczono pamięć super coupe M1 oraz przedwojennego roadstera 328. W ten weekend identyczny zaszczyt spadł na coupe 3.0 CSL, którego produkcję zakończono dokładnie czterdzieści lat temu.
3.0 CSL, słynny Batmobil, to samochód, który na nowo zdefiniował markę. W latach siedemdziesiątych kolejne ewolucje modelu sięgnęły po sześć tytułów mistrzowskich w europejskim pucharze turystyków, wygrywały w swojej klasie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i w generalce 24h Daytona, 24h Spa-Francorchamps, 24h Nürburgring i 12h Sebring. Po zwiększeniu pojemności rzędowej szóstki, wymianie głowicy i instalacji turbosprężarek model ten rozwijał nawet 800 KM! W drogowej, odchudzonej o około 200 kilogramów specyfikacji o mocy dochodzącej do 206 koni powstało niespełna 1,1 tysiąca egzemplarzy.

Dziś o całej tej historii przypomina koncept 3.0 CSL Hommage, pokaz możliwości oddziału BMW Design i mała wskazówka odnośnie tego, czego można spodziewać się po marce w przyszłości. Coupe w lakierze Golf Yellow pełne jest odniesień do swojego słynnego przodka. To między innymi potężne ospoilerowanie z skrzydłem na klapie bagażnika i mniejszym na dachu, dwie pary reflektorów z przodu, firmowe znaczki na słupkach C i drewniana deska rozdzielcza w wypełnionej włóknami węglowymi kabinie. W środku znalazły się kubełkowe fotele dla kierowcy i pasażera, za którymi schowano dwa kaski oraz... paczkę baterii.

Koncepcyjne coupe jest hybrydą, ale BMW nie zdradza żadnych detali technicznych. Wiadomo jedynie, że auto zasilane jest rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem oraz systemem eBoost, czyli dodatkowym silnikiem elektrycznym, a napęd przenoszony jest tylko na tylną oś. Nad tego typu rozwiązaniem niemiecka firma pracuje od dłuższego czasu, a od tego roku coś podobnego można spotkać w salonach sprzedaży w hybrydowym X5 xDrive40e o łącznej mocy 313 koni mechanicznych. Hołd dla 3.0 CSL będzie można zobaczyć na żywo już w niedzielę podczas tegorocznego konkursu elegancji w Villa d'Este nad jeziorem Como we Włoszech.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW 3.0 CSL Hommage na forumBMW 3.0 CSL Hommage - prezentacjaBMW 3.0 CSL - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum