Aktualności
17.09.2015

BMW M6 GT3 Zmiana rozmiaru

Oczekiwanie na zupełnie nowe, wyścigowe BMW klasy GT3 po ponad czternastu miesiącach od pierwszych zapowiedzi dobiegło końca. W tym tygodniu na świat przyszło M6 GT3, następca utytułowanego, startującego od 2010 roku Z4 GT3, na którego koncie znalazły się m.in. wygrane w 24-godzinnych gonitwach na Spa-Francorchamps i w Dunaju.

Potencjalni klienci mogli spotkać się z prototypami M6 GT3 już w maju tego roku przy okazji 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring Nordschleife, w którym zwyciężył zespół prowadzący Z4 GT3. W czerwcu przy okazji jednej z eliminacji pucharu United SportsCar Championship auto mogli zobaczyć z bliska Amerykanie. Później auto odwiedziło 24-godzinny wyścig na pętli Spa-Francorchamps w Belgii, a do 27 września włącznie można oglądać je na żywo na salonie samochodowym we Frankfurcie.

BMW M6 GT3

Oddział BMW Motorsport wskazuje trzy, najmocniejsze strony nowego modelu: prowadzenie się, ekonomię i aerodynamikę. Za właściwości jezdne odpowiada między innymi dłuższy, niż w przypadku Z4 rozstaw osi i przesunięty do środka fotel kierowcy. Mniejszy apetyt na paliwo zapewnia jednostka napędowa z rodziny M TwinPower Turbo. Widlasta ósemka o pojemności 4,4 litrów współpracuje z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów na tylnej osi i dostarcza około 500 koni mechanicznych (maksymalną moc będą regulować przepisy danego pucharu). Cały samochód waży niespełna 1300 kilogramów.

BMW M6 GT3

Maszynę czekają jeszcze ostatnie szlify, na które zostaną wykorzystane najbliższe tygodnie. M6 GT3 w rękach prywatnych zespołów wystartuje w przyszłym sezonie w różnego rodzaju mistrzostwach dla samochodów GT na całym globie i jednocześnie w mającym ponad pięćdziesiąt lat programie BMW Sports Trophy, w ramach którego nagradzane są najlepsze wyniki. Każdą sztukę wyceniono na 379 tysięcy euro netto. Obecnie to prawie 1,6 miliona złotych. Samochodom towarzyszyć będzie fabryczna ekipa inżynierów oraz ciężarówki z częściami zapasowymi.

Skomentuj na forumUdostępnij