Audi SQ7 TDI - Ofensywa innowacji
Po latach wahania i podchodów z obiecującymi wiele konceptami Audi zdecydowało się na wciągnięcie do sportowej linii modelowej S swojego największego SUV'a, prawie 5,1-metrowego Q7. Samochód o oznaczeniu SQ7 będzie zasilany wysokoprężnym silnikiem z nowymi technologiami, które dotychczas pojawiały się jedynie w prototypach.
Nowe SQ7 TDI będzie pierwszym samochodem osobowym w masowej produkcji, w którego układzie napędowym zostanie wykorzystana elektrycznie napędzana sprężarka (EAV). Sercem auta będzie widlasta ósemka TDI z sekwencyjnie pracującymi turbosprężarkami (przy niższym i średnim obciążeniu spaliny dopływają tylko do jednej z nich) i EAV. Nowy wynalazek może wykazać się przede wszystkim przy niskim zakresie obrotów, w którym będzie eliminował turbodziurę i gwarantował dynamiczne zrywy przy ruszaniu z miejsca.
Drugą nowością w SQ7 TDI będzie pierwsza w historii marki instalacja systemu zmiennych faz rozrządu w silniku wysokoprężnym, AVS (Audi Valvelift System). Czterolitrowy silnik SQ7 TDI będzie dostarczał 435 koni mechanicznych oraz aż 900 niutonometrów, które mają być dostępne w zakresie od 1000 do 3250 obrotów na minutę. Będzie to najszybszy Diesel w klasie: maszyna ma rozpędzać się do setki w czasie zaledwie 4,8 sekund i rozwijać elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h. Średnie zużycie paliwa według normy NEDC sięga 7,4 litrów na 100 kilometrów. Moc przenoszona jest na wszystkie koła poprzez 8-stopniowy automat Tiptronic.
Technologiczne nowinki w SQ7 sprowadzają się również do obwodu elektrycznego pod napięciem 48V, sportowego mechanizmu różnicowego, aktywnej, elektromechanicznej stabilizacji przechyłu pojazdu i układu wydechowego z zaprojektowanymi od zera kolektorami i katalizatorami oraz możliwością regulacji głośności. Samochód będzie dostępny z miejscem dla pięciu lub ośmiu osób, sportowym pakietem stylistycznym, nagłośnieniem Bang & Olufsen, diodowymi, adaptacyjnymi reflektorami Matrix oraz felgami o średnicy od 20 do 22 cali. Jego cena na terenie Niemiec będzie zaczynała się od 89,9 tysięcy euro - około 390 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi SQ7 TDI na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum