
Pagani Huayra - Burze i inne zjawiska
Gwiazdą stoiska Pagani Automobili podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie była Huayra BC, która wyznaczyła kierunek przyszłym modelom marki. Nie była to jednak jedyna nowość włoskiej firmy. W marcu zapowiedziano również pakiet Tempesta, obejmujący udoskonalenia dla bazowego modelu Huayra. Pierwsze sztuki jeżdżą z nim już po ulicach.
Pacheto Tempesta - z włoskiego "pakiet burza" - dostępny jest dla wszystkich klientów Pagani, czyli dla osób dopiero oczekujących na swój samochód i tych, którzy już mają Huaryę w garażu. Zestaw modyfikacji skupia się na czterech elementach, które odgrywają kluczowe role w dynamice całego samochodu: aerodynamice, kołach, zawieszeniu oraz układzie wydechowym. Silnik pozostał nietknięty: to podwójnie turbodoładowane V12 produkcji AMG o pojemności sześciu litrów i mocy 730 koni mechanicznych.

Zmiany w aerodynamice w Pacheto Tempesta, które opracowano wspólnie z Dallarą sprowadzają się przede wszystkim do znacznie większej, niż zwykle "szufli" z przodu, nowego dyfuzora oraz zewnętrznych paneli podłogowych z odpowiednio ukształtowanymi kanałami prowadzącymi powietrze. Wszystkie składają się na redukcję masy samochodu oraz zwiększenie docisku aerodynamicznego bez zwiększania oporów powietrza. Masa coupe została obniżona również dzięki nowym, większym felgom o średnicy 20 cali na przedniej osi i 21 cali na tylnej, które są w sumie o 7,2 kilograma lżejsze od zwykłych obręczy.

Zwiększony docisk aerodynamiczny pociągnął za sobą konieczność przeprojektowania zawieszenia. W tej części auta znajdziemy m.in. nowe, regulowane amortyzatory produkcji Ölins, które zostały przygotowane specjalnie dla Włochów. Ostatni składnik zestawu Pacheto Tempesta to nowy, ręcznie spawany układ wydechowy, który wykonano w całości z tytanu. Jego masa spadła z 10 do jedynie 7 kilogramów w porównaniu do seryjnego wydechu. Pakiet udoskonaleń modelu Huayra dostępny jest od końca kwietnia, a jego instalacja w istniejących już samochodach wiąże się z dopłatą około 160 tysięcy euro plus VAT.

W ostatnich dniach zakłady Pagani Automobili opuściła również pierwsza Hauyra z pełnoprawnej serii "1 of 1", w której unikatowe zmiany nie sprowadzają się jedynie do kombinacji kolorystycznej czy dodatkowego wyposażenia. Mowa o jedynym w swoim rodzaju modelu Huayra Pearl, w którym oprócz elementów z Pacheto Tempesta znalazła się karoseria w nagich, błękitnych włókien węglowych, tylne skrzydełka w stylu starszych egzemplarzy Pagani Zondy, wlot powietrza na dachu i regulowany dyfuzor. W przygotowaniu są już kolejne one-off'y, w tym Huayra budowana we współpracy z firmą Hermes.
Źródło/zdjęcia: Pagani Automobili Pagani Huayra na forumPagani Huayra Pearl na forumPagani Huayra BC - prezentacjaPagani Huayra - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum