Aktualności
07.07.2016

Renault Clio RS Trzy stopnie

Niecały miesiąc temu francuskie Clio czwartej generacji przeszło kurację odmładzającą. Przebój marki Renault jest na rynku od ponad 26 lat, w trakcie których sprzedał się w ilości ponad 13 milionów egzemplarzy. Teraz firma traktuje eliksirem młodości usportowione Clio RS, jednego z najbardziej szanowanych hot hatchy na rynku.

Clio RS po facelifftingu może pochwalić się między innymi światłami RS Vision w technologii LED, nawiązującymi swoimi kształtami do flagi w szachownicę, która w sporcie motorowym sygnalizuje koniec wyścigu. Nowe są również zderzaki, dyfuzor, końcówki wydechu czy 18-calowe felgi. W środku znajdziemy między innymi zaktualizowany system multimedialny R-Link 2. Renault wylicza, że odświeżone Clio dostępne jest aż w jedenastu kombinacjach silników i skrzyń biegów. Clio RS również zaskakuje ilością wariantów.

Renault Clio RS

Do wyboru w przypadku RS będziemy mieli trzy warianty podwoziowe, a wśród jednego z nich dwa warianty silnikowe. Podstawą będzie podwozie Sport z felgami o średnicy 17 lub 18 cali, przygotowane do codziennej jazdy. Dla tych, którzy będą często odwiedzać tory wyścigowe adresowana jest usztywniona wersja Cup z 18-calowymi felgami. Opcja trzecia do podwozie Trophy z prześwitem zmniejszonym o 10 milimetrów z tyłu i 20 milimetrów z przodu. W tym przypadku można zamówić również wydech, który opracowano w firmie Akrapovic.

Renault Clio RS

W komorze silnikowej Clio RS zamieszkuje rzędowa czwórka o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem. W zwykłych okolicznościach przyrody jednostka dostarcza 200 koni mechanicznych, które przenoszone są na przednią oś. W specyfikacji Trophy mamy do wyboru jeszcze więcej: 220 KM. W takim wydaniu auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 6,6 sekund, po 14,5 sekundach pokonuje ćwierć mili i rozwija maksymalnie 235 km/h. Kierowca w ramach systemu RS Drive ma do wyboru trzy tryby jazdy: Normal, Sport lub Race, a pod ręką jest również kontrola szybkiego startu, telemetria RS Monitor i hydrauliczne odbojniki zawieszenia, które Renault Sport opracowało oryginalnie dla samochodów rajdowych.

Skomentuj na forumUdostępnij