Aktualności
17.08.2016

Canepa 959 Generation III Celny strzał

Coupe 959, najbardziej zaawansowany technologicznie i jeden z najszybszych samochodów osobowych lat osiemdziesiątych, robi ogromne wrażenie do dnia dzisiejszego. Nawet po wypuszczeniu przez Porsche takich modeli, jak Carrera GT oraz hybrydowy 918 Spyder. Dystans do maszyn XXI wieku można skrócić jeszcze bardziej po zgłoszeniu się do zakładu Canepa.

Niemcy wypuścili drogowe 959 w 1986 roku, kilka lat po prezentacji prototypu, który przygotowano z myślą o słynnej grupie B, obejmującej rajdy oraz wyścigi samochodowe. Super coupe z napędem na obie osie zasilane było turbodoładowanym, 6-cylindrowym boxerem o pojemności przeszło 2,8 litrów i mocy 450 KM, która w limitowanym 959 S z samej końcówki produkcji została podniesiona do 515 koni mechanicznych. Bazowe 959 rozwijało 100 km/h w niecałe cztery sekundy i rozpędzało się do co najmniej 315 km/h. Łącznie wyprodukowano tylko 292 egzemplarze.

Canepa 959 Generation III

Widoczne powyżej 959 to egzemplarz, którym zaopiekował się amerykański zakład Bruce'a Canepy, legendy torów wyścigowych, a dziś renomowanego sprzedawcy i serwisanta egzotyków z całego świata (Canepa Motorcars). Canepa już w 1988 roku rozpoczął prace nad pierwszym 959, które miało zostać oficjalnie dopuszczone do ruchu drogowego w USA. Pięć lat później powstało Canepa Design, modyfikujące auta klientów, a w roku 1998 uchwalono dzięki Canepie prawo Show and Display. Pierwsze 959 od Canepy oddano w ręce klienta w 2000 roku, a w roku 2003 przygotowano pierwsze 959 spełniające ostre wymagania stanu Kalifornia. Dzisiejsze 959 to model w specyfikacji Generation III.

Canepa 959 Generation III

Zespół Canepa przygotował dla gruntownie odnowionego 959 między innymi nową tapicerkę, zawieszenie z 959 Sport ze sprężynami wymienionymi na tytanowe, wydech oraz nowe turbosprężarki i przeprogramowaną elektronikę silnika. Coupe dysponuje teraz mocą aż 774 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 861 niutonometrów (Gen I oraz Gen II podkręcano do okolic 650 KM)! To wszystko robi swoje: auto ma rozwijać 60 mph (96,6 km/h) w czasie zaledwie 2,4 sekund i rozpędzać się do ponad 370 km/h. Cena? Do dwóch milionów dolarów za oryginalne 959 plus kilkaset tysięcy za wszystkie modyfikacje. Bierzemy!

Skomentuj na forumUdostępnij