Aktualności
16.04.2017

Peugeot 905e Pod namową

Po wycofaniu się Audi z długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata na najwyższym szczeblu zostały w tym roku tylko Porsche oraz Toyota, których obecność w serii FIA WEC wydaje się pewna co najmniej do 2019 roku włącznie. Czy do tego czasu dołączy do nich ktoś inny? Na pierwszą myśl przychodzi Peugeot, który opuścił mistrzostwa po sezonie 2011.

Seria World Endurance Championship rozgrywana jest dopiero od sezonu 2012, w których zastąpiła organizowany tylko przez dwa lata Intercontinental Le Mans Cup. Przez dwa sezony w ILMC dominował Peugeot, który dwukrotnie zdobył mistrzostwo świata, dopisując je do wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w roku 2009. Francuzi przez kilka lat pracowali nad nowymi, hybrydowymi prototypami klasy LMP1, ale samochody te nigdy nie wystartowały, marka zdecydowała wcześniej, że wycofuje się z rywalizacji i do pierwszego sezonu WEC w grupie fabrycznych LMP1 przystąpiły tylko zespoły Audi i Toyoty. Porsche dołączyło w sezonie 2014.

Peugeot 905e

Od czasu wycofania się Audi nie ustają spekulacje o możliwości powrotu Peugeota. Nieoficjalnie mówi się, że marka jest takim scenariuszem zainteresowana, łącznie z Federation Internationale de l'Automobile oraz Automobile Club de l'Ouest, organizatorami Le Mans. Oficjalnie: żadnej decyzji jeszcze nie podjęto i zanim to nastąpi w LMP1 będzie musiało się jeszcze trochę zmienić, przede wszystkim jeśli chodzi o koszty. Jeśli Peugeot rzeczywiście wróci - jak będzie mógł wyglądać jego zupełnie nowy, wyścigowy prototyp? Na to pytanie z wirtualnym konceptem 905e odpowiada niejaki Yung Presciutti.

Peugeot 905e

Projekt stylistów z Francji i Niemiec to wizja spadkobiercy serii 905 z początku lat dziewięćdziesiątych i serii 908 z minionej dekady, które w 24-godzinnym wyścigu Le Mans wygrały w sumie trzy razy. To pojazd, który byłby punktem wyjścia również dla samochodu sportowego, dopuszczonego do zwykłego ruchu drogowego. Z dzisiejszymi LMP1 nie wydaje się to możliwe, ale w czasach grupy C takie rzeczy nie były zaskoczeniem. Najlepszym przykładem jest Dauer 962 Le Mans, który wywodzi się z legendarnego Porsche 962C.

Skomentuj na forumUdostępnij