Mercedes-AMG G 63 - Wykonanie misji
Miesiąc temu Mercedes-Benz pokazał światu zupełnie nową klasę G, luksusową terenówkę o charakterystycznej, kanciastej karoserii, którą przeprojektowano na wskroś po raz pierwszy od prawie trzydziestu lat. Teraz swój rozdział do nowej historii modelu dopisuje oddział Mercedes-AMG: w jego katalogu pojawi się mocarna specyfikacja o oznaczeniu G 63.
Pierwsze G 63 AMG, jeszcze pod marką Mercedes-Benz, pojawiło się na rynku jakieś sześć lat temu i zasilane było podwójnie turbodoładowanym V8 o pojemności prawie 5,5 litrów i mocy 544 koni mechanicznych. Pod maską dzisiejszego G 63 znajdziemy również podwójnie turbodoładowaną, widlastą ósemkę. Ale to już zupełnie inna jednostka: motor mierzy cztery litry pojemności i wywodzi się z silnika opracowanego oryginalnie z myślą o sportowym coupe GT, którego pierwsza edycja miała swoją premierę trzy i pół roku temu.
Nowe serce G 63 dostarcza 585 koni mechanicznych oraz 850 niutonometrów, które dostępne są w zakresie do 2,5 do 3,5 tysięcy obrotów na minutę. Za przekazanie napędu na wszystkie cztery koła odpowiada 9-stopniowa przekładnia AMG Speedshift TCT 9G oraz układ AMG Performance 4Matic z przekładnią redukcyjną, sprzęgłem wielotarczowym oraz trzy mechanizmy różnicowe z możliwością ręcznej blokady. Moment obrotowy w zwykłych warunkach drogowych rozdzielany jest w stosunku 40:60 z przewagą tylnej osi. Terenówka ma rozpędzać się do 100 km/h w czasie zaledwie 4,5 sekund, a jej prędkość maksymalna ograniczona będzie do 220 km/h (w opcji limit podniesiony do 240 km/h).
Samochód wyposażony będzie w progresywny układ kierowniczy AMG, adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, nowe koła z felgami o średnicy do 22 cali, światła w technologii LED High Performance oraz właściwy dla AMG body kit ze specjalną osłoną chłodnicy i wystrój wnętrza. Na kierowcę będzie czekał przełącznik trybów jazdy AMG Dynamic Select, zaprogramowanych z myślą o poruszaniu się po drogach utwardzonych i luźnych. Do wyboru będą tryby: Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. Przygotowano także trzy tryby terenowe: Sand (jazda po piachu), Trail (jazda po błocie i śliskich nawierzchniach) oraz Rock (jazda po skalistych odcinkach z częstym oderwaniem od podłoża jednego lub więcej kół).
Zupełnie nowy Mercedes-AMG G 63 zadebiutuje przed publicznością już na początku przyszłego miesiąca na osiemdziesiątym ósmym salonie samochodowym w Genewie. Wystawa będzie otwarta dla zwiedzających w dniach od ósmego do osiemnastego marca. Oficjalna sprzedaż auta rozpocznie się w dniu zamknięcia wystawy, a pierwsze egzemplarze mają trafić do salonów marki w czerwcu. Ich cena nie jest jeszcze znana. Wiadomo za to, że na na tych, dla których cena jest drugorzędna czekać będzie bogato wyposażona i wykończona wersja Edition 1, dostępna tylko w pierwszym roku produkcji.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-AMG G 63 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum