BMW 3 Series - Precyzyjne wyrażenie
Od 1975 roku na całym świecie sprzedano ponad 15 milionów egzemplarzy BMW serii 3, co czyni niemiecką maszynę najlepiej sprzedającym się samochodem szeroko rozumianego segmentu premium i najważniejszym modelem w ofercie bawarskiej marki. W tym miesiącu "Trójka" doczekała się zupełnie nowej, siódmej już generacji.
Limuzyna serii 3 w najnowszym wcieleniu nosi wewnętrzne oznaczenie G20 i jest jeszcze dłuższa, szersza i wyższa od swojego poprzednika, ma większy rozstaw osi i większy rozstaw kół (auto dogoniło wymiarami serię 5 czwartej generacji, którą produkowano do 2003 roku). To pozwoliło na wygospodarowanie dodatkowego miejsca dla każdego z pasażerów, bagażnika o pojemności 480 litrów i skrytek o łącznej pojemności dodatkowych 36 litrów. Masa modelu, w zależności od wersji, spadła w porównaniu do poprzednika o 55 kilogramów. Obniżono również znacznie współczynnik oporu powietrza, szczególnie w najbardziej ekonomicznych wersjach.
Nowa "Trójka" może pochwalić się jeszcze bardziej rozbudowanymi, adaptacyjnymi światłami w technologii LED (w opcji laserofe reflektory), zastępami systemów wspomagających kierowcę (od parkowania z samodzielnym wyjazdem i wjazdem z miejsca, przez toczenie się w korkach po szybką jazdę po autostradzie, zależnie od wyboru wyposażenia), cyfrowymi ekranami (w najdroższej opcji 12,3-calowy BMW Live Cockpit Professional za kierownicą i 10,25-calowy Control Display na środku) oraz niezliczonymi dodatkami z katalogów firmowanych przez oddziały BMW M (węglowe detale karoseri i wnętrza, nowe felgi, adaptacyjne, obniżone o 10 milimetrów zawieszenie, sportowy mechanizm różnicowy) i BMW Individual (kierownica, fotele, wykończenia).
Na starcie seria 3 będzie oferowana z wyborem kilku silników spalinowych i wysokoprężnych o czterech lub sześciu cylindrach z rodziny BMW TwinPower Turbo, współpracujących z ręczną skrzynią o sześciu biegach (318d i 320d) lub 8-stopniowym automatem Steptronic. Ofertę otworzą 184-konne, 4-cylindrowe 320i, 258-konne, 4-cylindrowe 330i, 150-konne, 4-cylindrowe 318d, 190-konne, 4-cylindrowe 320d oraz 265-konne, 6-cylindrowe 330d. Z najsłabszym silnikiem limuzyna będzie rozpędzać się do setki w czasie około 8,5 sekund, a 330i pozwoli na rozwinięcie 100 km/h już w 5,8 sekundy. Z opcjonalnym napędem na wszystkie osie początkowo dostępna będzie tylko wersja 320d.
Siódma generacja BMW serii 3 wejdzie oficjalnie do sprzedaży na początku marca przyszłego roku, a w tym miesiącu samochód można oglądać na salonie samochodowym w Paryżu. Model będzie produkowany w Niemczech, Chinach i Meksyku. Latem przyszłego roku do oferty dołączy usportowione M340i xDrive, zaliczane do rodziny BMW M Performance. Model z nowymi mechanizmami z katalogu M napędzany będzie 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem benzynowym o mocy 374 koni mechanicznych i momencie obrotowym 500 niutonometrów, które pozwolą na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie tylko 4,4 sekund. W przyszłości ofertę silnikową wzbogaci również hybryda z rodziny iPerformance, model 330e o mocy do 292 koni mechanicznych. Na temat sportowego M3 producent jeszcze się nie wypowiada.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW 3 Series na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum