Aktualności
02.07.2019

Audi S8 Precyzyjna ekspresja

Flagowa limuzyna Audi, która dwa lata temu zadebiutowała w czwartej generacji, doczekała się najmocniejszej, sportowej odmiany. Mowa oczywiście o modelu firmowanym przez cyfrę osiem i specyfikacji S, która od lat zajmuje specjalne miejsce w ofercie niemieckiej marki. Ostatnie S8 pojawiło się prawie cztery lata temu i miało aż 605 KM.

Zupełnie nowe S8 nie sięga aż tak daleko, ale warto zaznaczyć, że mocą 605 koni mechanicznych dysponowało poprzednie S8 w wersji Plus, a standardowy, starszy o dwa lata model legitymował się mocą 520 KM. Obierając taki punkt odniesienia nowe S8 wypada o wiele lepiej: pod jego maską drzemie 571 koni mechanicznych oraz 800 niutonometrów. To o 51 KM i aż 150 Nm więcej, niż w przypadku poprzednika. Same liczby to tylko połowa historii: nowe S8 przekształciło się w hybrydę typu MHEV, z czym wiąże się jeszcze więcej wynalazków, niż poprzednio. Wszystko oczywiście z myślą o zwiększeniu wydajności, zmniejszeniu zapotrzebowania na paliwo i redukcji emisji szkodliwych związków chemicznych do atmosfery naszej planety.

Audi S8

Sercem nowego S8 jest podwójnie turbodoładowane, benzynowe V8, które może pochwalić się aluminiową skrzynią korbową, systemem dezaktywacji połowy cylindrów oraz systemem start-stop. Jednostka spalinowa współpracuje z rozrusznikiem-generatorem oraz litowo-jonowymi bateriami, pracującymi w układzie pod napięciem 48 V. Audi kalkuluje, że takie rozwiązania skutkują w codziennym użytkowaniu zmniejszeniem zużycia paliwa o 0,8 litra na sto kilometrów. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła w układzie Quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym na tylnej osi. Osiągi? Na ten temat Audi na razie milczy.

Audi S8

Niemiecki krążownik, pomijając technologie znane już ze zwykłego Audi A8, będzie mógł pochwalić się także między innymi: nowymi fotelami, reflektorami Matrix LED, systemem czterech kół skrętnych oraz aktywnym, pneumatycznym zawieszeniem z funkcją rozpoznawania drogi, redukcji przechyłów w zakrętach czy zwiększania prześwitu podczas wsiadania i wysiadania. Za dopłatą dostępne będą m.in. węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 420 milimetrów na przedniej osi i 370 milimetrów na tylnej osi, laserowe reflektory z przodu, tylne światła w technologii OLED oraz rozbudowane systemy wspomagania kierowcy (w pełnej opcji w towarzystwie pięciu radarów, sześciu kamer, dwunastu czujników ultradźwiękowych i laserowego skanera). Pierwsze sztuki nowego S8 mają zostać oddane w ręce właścicieli pod koniec tego roku. Cena nie jest jeszcze znana.

Skomentuj na forumUdostępnij