Aktualności
23.07.2019

Ecurie Ecosse LM69 Cofnięcie czasu

Sezon na sportowe samochody w stylu maszyn z lat sześćdziesiątych minionego stulecia trwa w najlepsze. Część z nich wraca niespodziewanie do produkcji, część odradza się w liniach zupełnie nowych modeli, a część od samego początku powstaje zatrzymana w czasie. Takie właśnie jest Ecurie Ecosse LM69, które równie dobrze mogłoby powstać w 1969 roku.

Ecurie Ecosse to słynny zespół wyścigowy ze Szkocji, za którego powstaniem w końcówce 1951 roku stał między innymi David Murray, kierowca wyścigowy, który przed drugą wojną światową startował między innymi w Le Mans, a po wojnie pojawił się w wyścigach grand prix oraz Formule 1. Ecurie Ecosse na początku lat pięćdziesiątych dołączyło na kilka wyścigów do Formuły 1. Sławę i stałe miejsce w historii sporów motorowych zyskało dzięki Jaguarom D-Type, z którymi dwa razy wygrano w 24-godzinnym wyścigu Le Mans (w roku 1956 i 1957). Zespół zakończył działalność w 1972 roku. Wrócił do życia dziesięć lat później pod nowym dowodzeniem, a teraz otwiera zupełnie nowy rozdział w swojej historii.

Ecurie Ecosse LM69

Coupe LM69 miało zostać przygotowane według przepisów FIA (ABS? Kontrola trakcji? Kontrola stabilności? Poduszki powietrzne?), które obowiązywały w roku 1969, a głównym źródłem inspiracji jego twórców był prototypowy Jaguar XJ13, który powstał w 1966 roku z myślą o Le Mans, ale nie miał okazji do wzięcia udziału w żadnym wyścigu. LM69 opowiada historię alternatywną: co by było, gdyby Ecurie Ecosse w końcówce lat sześćdziesiątych przejęło projekt XJ13, poddało go odpowiednim modyfikacjom i rzeczywiście wystartowało z nim w Le Mans. Na tym nie koniec: samochód nie będzie tylko torową zabawką, docelowo upoważniającą do startów w różnego rodzaju imprezach dla samochodów zabytkowych, ale ma być również dopuszczony do zwykłego ruchu drogowego.

Ecurie Ecosse LM69

Ecurie Ecosse LM69 będzie produkowane ręcznie w zakładach w West Midlands, a w całym procesie uczestniczyć będzie Building The Legend, znane z produkcji replik XJ13 oraz studio stylistyczne Design Q, które ma na koncie współpracę z takimi markami, jak Jaguar, Spyker, Maserati czy Nissan. LM69 powstanie tylko w 25 egzemplarzach, każdy z umieszczonym centralnie silnikiem V12, wyeksponowanym za tylną szybą. Samochód będzie miał swoją premierę podczas konkursu elegancji w Hampton Court Palace w Londynie w pierwszych dniach września. Wtedy też powinniśmy poznać więcej szczegółów na jego temat, jak dane techniczne oraz cena.

Skomentuj na forumUdostępnij