Czinger 21C - Masa i materia
Pokazany blisko pięć lat temu prototyp sportowego coupe od Divergent Microfactories z dziesiątkami elementów wyprodukowanych w technologii druku 3D zbliża się do produkcji seryjnej i wyjazdu na drogi publiczne. Sportowa maszyna o hybrydowym napędzie wejdzie na rynek jako model 21C, pod którym podpisuje się zakład Czinger Vehicles.
Czinger Vehicles - czytać z niemym "c" - powstało w ubiegłym roku i osiadło na terenie Los Angeles z zamiarem produkcji samochodu godnego XXI wieku. Model 21C trzyma się formy, którą kilka lat temu narysował koncept DM Blade: to lekkie, supersportowe coupe oparte na węglowym kadłubie z wąską kabiną z siedzeniami w tandemie. Kierowca siedzi na środku, a za jego plecami może wcisnąć się jeden pasażer. Maszyna ma być produkowana w opatentowanym przez jej twórców procesie, wykorzystującym automatyczne projektowanie, zoptymalizowane oprogramowanie, druk 3D oraz nowoczesne materiały kompozytowe.
Coupe 21C jest hybrydą z umieszczonym centralnie silnikiem spalinowym V8 o pojemności 2,88 litra z płaskim wałem korbowym oraz dwiema turbosprężarkami, z którym współpracują dwa silniki elektryczne umieszczone na przedniej osi oraz litowo-tytanowe baterie. Maszyna waży na sucho tylko 1183 kilogramy, a cały układ napędowy dostarcza aż 1250 koni mechanicznych przy 10,5 tysiącach obrotów na minutę! Efekty są łatwe do przewidzenia: setka w 1,9 sekundy, ćwierć mili w 8,1 sekundy, od zera do 300 km/h i ponownie do zera w 15 sekund, od zera do 400 km/h i do zatrzymania w 29 sekund! Prędkość maksymalna: 432 kilometry na godzinę.
To nie wszystko. Coupe 21C będzie dostępnie również w lekkiej konfiguracji torowej: bez fotela dla pasażera, z dodatkowymi elementami aerodynamicznymi i innymi zmianami. Jego masa spadnie do 1151 kilogramów, docisk aerodynamiczny przy 250 km/h ulegnie zwiększeniu z 250 aż do 790 kilogramów, a prędkość maksymalna zostanie zredukowana do skromnych 380 km/h. Czinger Vehicles zamierza wyprodukować w sumie 80 egzemplarzy. Dwa z nich, wersja bazowa oraz 21C w specyfikacji torowej, zadebiutują już na początku marca na wystawie samochodowej w Genewie. O cenę należy pytać się osobiście.
Aktualizacja 28.02.2020 / Na trzy dni przed pierwszymi dniami prasowymi odwołano tegoroczny salon samochodowy w Genewie, który miał być otwarty dla zwiedzających w dniach od 5 do 15 marca. Wystawa nie odbędzie się z powodu epidemii koronowirusa SARS-CoV-2, który zaczął się rozprzestrzeniać kilka miesięcy temu z Chin na całą kulę ziemską. W tym tygodniu zanotowano pierwsze przypadki zachorowań na terenie Szwajcarii, w związku z czym wydano rządowe rozporządzenie o czasowym zakazie organizacji imprez masowych, ściągających ponad tysiąc uczestników.
Źródło/zdjęcia: Czinger Vehicles, czinger.com Czinger 21C na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum