Aktualności

Koenigsegg Agera RS - Subtelne udoskonalenie

Agera RS, model ze stajni Koenigsegga, do którego należy aktualny rekord prędkości maksymalnej wśród seryjnie produkowanych samochodów drogowych, to pozycja, którą można szukać już tylko na rynku używanych egzotyków. A polowanie nie kończy się na zdobyciu wymarzonej sztuki: Koenigsegg na nasze życzenie może przeprowadzić modernizację auta.

Model Agera RS zadebiutował w marcu 2015 roku jako następca Agery R oraz Agery S i maszyna czerpiąca pełnymi garściami z wyjątkowego One:1, który wyróżniał się mocą w okolicach 1360 koni mechanicznych i stosunkiem mocy do masy 1:1 w stanie gotowym do jazdy. Produkcję RS ograniczono do 25 egzemplarzy, z których 10 zostało zarezerwowanych jeszcze przed publiczną premierą auta. W standardzie Agerę RS napędzało podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności blisko 5,1 litra i mocy ponad 1175 koni mechanicznych. Na życzenie Koenigsegg instalował silnik w konfiguracji o mocy 1 megawata - około 1360 koni mechanicznych! Produkcja Agery RS zakończyła się w kwietniu 2018 roku, a w sumie powstało więcej, niż 25 sztuk: jeden z samochodów został zniszczony w wypadku i Koenigsegg zdecydował się na zbudowanie kolejnej, identycznej sztuki, a na bazie RS przygotowano też kilka modeli limitowanych, w tym serię Final Edition.

Koenigsegg Agera RS

Na tych, którzy mają już od dłuższego czasu Koenigsegga w swoim garażu czeka firmowy oddział dedykowany rynkowi wtórnemu, gotowy na naprawy, modyfikacje i modernizacje każdej sztuki. Jesienią ubiegłego roku to takiego właśnie oddziału zgłosił się jeden z właścicieli Agery RS. Maszynę poddano modernizacjom inspirowanym One:1 i wszczepieniu technologii rodem z nowszych modeli. Mamy tu m.in. zupełnie nową, wentylowaną przednią pokrywę, nową pokrywę komory silnika z wlotem powietrza, nowe malowanie z elementami z odsłoniętego włókna węglowego, dodatkowe lotki z przodu, nowe, sterowane elektronicznie skrzydło z tyłu oraz cyfrową deskę rozdzielczą SmartCluster prosto z hybrydowego modelu Regera. Plus detale, które pozostają tajemnicą właściciela i producenta. Podobnie z kosztem całego przedsięwzięcia.

Koenigsegg Agera RS

Od jesieni 2017 roku Agera RS pozostaje najszybszym, drogowym samochodem, jaki kiedykolwiek trafił do produkcji. Podczas oficjalnej próby bicia rekordu na autostradzie w USA uzyskano wynik aż 446,97 kilometrów na godzinę jako średnią prędkość maksymalną z przejazdów w dwóch różnych kierunkach. Prędkość maksymalna w najszybszym przejeździe sięgnęła 457,49 km/h! Chętnych na pobicie rekordu nie brakuje: w sierpniu ubiegłego roku prototyp przyszłego, drogowego modelu Bugatti rozpędził się do 490,5 km/h, w tym roku dwie nieudane próby przekroczenia 500 km/h podjęło amerykańskie SSC, kilkanaście dni temu zadebiutowało zupełnie nowe coupe Hennessey'a, który również celuje w przeszło 500 km/h, a w przyszłym roku do produkcji ma wejść Koenigsegg Jesko, w przypadku którego także mówi się o przekroczeniu 500 kilometrów na godzinę!

Źródło/zdjęcia: Koenigsegg Koenigsegg Agera RS na forumKoenigsegg Agera RS - prezentacja modelu 2015Koenigsegg Agera RS - prezentacja modelu 2015Koenigsegg One:1 - prezentacja modeluSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij