Bentley Continental GT3 Pikes Peak - Burza w górach
Bentley szykuje się do przypuszczenia kolejnego ataku na wierzchołek Pikes Peak w ramach organizowanego od 1916 roku wyścigu górskiego. Tym razem do boju wystawiony zostanie gruntownie zmodyfikowany Continental, dla którego bazą była wyścigowa ewolucja klasy GT3. Takiej bestii w historii brytyjskiej marki jeszcze nie było.
Bentley ma już za sobą dwa udane występy w Pikes Peak International Hill Climb. W sezonie 2018 wysłano tu drogową Bentaygę o mocy 600 koni mechanicznych w specyfikacji bliskiej modelowi produkcyjnemu, którą ustanowiono nowy rekord przejazdu w kategorii SUV'ów. Rok później do akcji wkroczył drogowy Continental GT o mocy około 630 koni mechanicznych, który ustanowił nowy rekord przejazdu wśród samochodów produkowanych seryjnie. W tym roku Bentley rzuca na Pikes Peak wszystko, co ma: specjalnie przygotowany Continental GT3 to maszyna, którą zobaczymy w klasie Time Attack 1, stojącej tylko stopień niżej od ekstremalnej grupy Unlimited. Aktualny rekord w tej klasie należy od ubiegłego roku do kierowcy Porsche GT2 RS Clubsport.
Continental GT3 na Pikes Peak został przygotowany we współpracy z zespołem Fastr i zakładem M-Sport. Oprócz potężnego pakietu aerodynamicznego, bez którego do szczytu w Kolorado lepiej nawet nie podchodzić, maszyna wyróżnia się kilkoma innymi, interesującymi nowościami. Samochód będzie zasilany biopaliwem pochodzącym ze źródeł odnawialnym, a zdobyte przy jego okazji doświadczenia mają w przyszłości zaprocentować w drogowych modelach marki (Bentley już jakiś czas temu zadeklarował, że od roku 2023 każdy jego model będzie dostępny jako hybryda, a od roku 2030 dostępne będą tylko modele elektryczne). Pod maską GT3 znajdziemy zmodyfikowane, podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów ze skróconym wydechem, którego końcówki wychodzą na zewnątrz tuż za przednimi kołami. Masa własna? Moc? Na te tematy Bentley niestety milczy.
W tym roku Pikes Peak International Hill Climb zostanie zorganizowane już po raz dziewięćdziesiąty dziewiąty w historii. Finał imprezy zaplanowano na 27 czerwca. Górski wyścig przebiega po wyasfaltowanej trasie o długości prawie 20 kilometrów ze 156 zakrętami, która wije się z poziomu około 2835 do około 4300 metrów nad poziomem morza. Aktualny rekord klasy Time Attack 1 to jakieś dziewięć minut i około 36 sekund ze średnią prędkością ponad 125 kilometrów na godzinę. Continentala GT3 poprowadzi Rhys Millen, specjalista od PPIHC, który wcześniej startował w drogowej Bentaydze i drogowym Continentalu GT i który wcześniej bił rekordy w kilku różnych kategoriach, wliczając samochody o napędzie elektrycznym. Millen dwukrotnie zwyciężył w Pikes Peak International Hill Climb w klasyfikacji generalnej wszystkich klas, a w latach dziewięćdziesiątych pięciokrotnie triumfował jego ojciec, Rod Millen.
Źródło/zdjęcia: Bentley Motors Bentley Continental GT3 Pikes Peak na forum\Subskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum