Toyota GR Sports EV - Próba zaimponowania
Toyota Motor Corporation, jeden z największych producentów samochodów hybrydowych i elektrycznych na świecie, zapowiada wielkie przemeblowanie swojej oferty, która skręci ostro w kierunku aut elektrycznych. To, czego można spodziewać się po japońskiej marce w najbliższej przyszłości reprezentuje kilkanaście nowych konceptów.
Pierwsza, elektryczna Toyota pojawiła się na rynku jeszcze w 1996 roku. Była nią mała terenówka Rav4 EV, która początkowo oferowana była tylko w leasingu. Pojazd wyposażono w baterie niklowo-metalowo-wodorkowe o pojemności 27 kWh, które pozwalały na przejechanie około 150 kilometrów i rozpędzenie się do prędkości ograniczonej do około 125 kilometrów na godzinę. Już w roku 1997 pojawiła się Toyota Prius pierwszej generacji. Był to pierwszy, masowo produkowany samochód osobowy o napędzie hybrydowym. W ciągu ostatnich dwudziestu sześciu lat japoński koncert wyprodukował ponad dziewiętnaście milionów baterii do aut elektrycznych i hybrydowych.
Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation, zapowiedział w tym tygodniu, że firma wprowadzi do 2030 roku aż trzydzieści nowych modeli zasilanych bateriami. Do roku 2035 marka Lexus ma przeobrazić się w Europie, Ameryce Północnej oraz Chinach w producenta jedynie elektrycznych samochodów, a od roku 2035 elektryczne mają być wszystkie nowe samochody Toyota Motor Europe sprzedawane w Europie Zachodniej. Toyota planuje do roku 2030 sprzedać 3,5 miliona samochodów o napędzie elektrycznym (jeden milion elektryków Lexusa). Pierwszą, elektryczną Toyotą nowej ery w Europie będzie model bZ4X, który w wersji seryjnej pokazano w październiku. W jego ślady mają pójść wkrótce kolejne auta z rodziny bZ, Beyond Zero.
To, czego można spodziewać się po Toyocie oraz Lexusie w najbliższej przyszłości reprezentuje kilkanaście nowych konceptów, które pokazano za jednym zamachem. Znajdziemy wśród nich limuzynę, crossovera i miejskiego malucha z rodziny Beyond Zero, miejskie miniaturki prosto na ulice japońskich miast, terenówkę, SUV'y i crossovery różnego formatu oraz maszyny sportowe. W tej ostatniej grupie znajdziemy małą, dwuosobową Toyotę firmowaną przez oddział Gazoo Racing z dachem typu targa, która pozwala oczekiwać na powrót czegoś w stylu MR2. Jak, gdzie i kiedy? Tego jeszcze nie wiadomo. Do tego stopnia, że Toyota nie chwali się nawet podstawowymi danymi technicznymi konceptu. Wersja seryjna ma być opracowana wspólnie z brytyjskim Lotusem.
Źródło/zdjęcia: Toyota Toyota GR Sports EV na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum