BMW M8 - Trzy ósemki
BMW przeprowadziło modernizację modeli stojących na szczycie oferty oddziału BMW M, a także ich odpowiedników stojących w ofercie nieco niżej. Mowa o całej rodzinie serii 8: od klasycznego coupe, poprzez kabriolet, po czterodrzwiowe Gran Coupe, wśród których królują M8 z silnikami o mocy aż 625 koni mechanicznych.
Cała rodzina M8 w ramach aktualizacji otrzymała między innymi rozszerzoną paletę kolorów nadwozia, nowe kombinacje kolorystyczne tapicerek ze skóry i alcantary, nowe felgi, lampy M Shadow Line, zaktualizowany system iDrive z nowym ekranem dotykowym o przekątnej zwiększonej z 10,25 do 12,3 cala, przeprojektowane detale wnętrza, nowe pozycje wśród opcjonalnych systemów wspomagania kierowcy oraz nowe opcje indywidualizacji. Podobnie zmiany, plus nowe pakiety stylistyczne ze zmienionymi zderzakami czy grillami oraz jeszcze więcej opcji na liście wyposażenia dodatkowego, zaszły również w modelach serii 8 niższego stopnia (840i, 840i xDrive, 840d xDrive i M850i xDrive).
Wszystkie M8 pozostają wierne podwójnie turbodoładowanemu V8 o pojemności prawie 4,4 litra, które współpracuje z 8-stopniowym automatem M Steptronic oraz aktywnym mechanizmem różnicowym w układzie przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła xDrive. Poprzednio bazowe M8 dysponowało mocą 600 koni mechanicznych, a wersja Competition mocą 625 koni mechanicznych. Po aktualizacji BMW chwali się tylko specyfikacją Competition, w której maksymalny moment obrotowy osiąga wartość 750 niutonometrów w szerokim zakresie 1800-5860 obrotów na minutę. Coupe rozpędza się do setki w czasie zaledwie 3,2 sekundy, na przekroczenie 200 km/h potrzebuje tylko 10,6 sekundy i z opcjonalnym wyposażeniem ograniczone jest do 305 zamiast 250 kilometrów na godzinę.
Gran Coupe, dłuższe o 23 centymetry i cięższe o 95 kilogramów, będzie legitymować się nieco gorszymi osiągami: setka w 3,3 sekundy i 11,3 sekundy w sprincie od zera do 200 kilometrów na godzinę. Takimi samymi przyspieszeniami może pochwalić się kabriolet z miękkim, składanym dachem, który w porównaniu do coupe przytył o 125 kilogramów. Odświeżone "Ósemki" trafią oficjalnie do sprzedaży w marcu, a gdy wiosna będzie już w pełni do oferty dołączą modele M8. W Polsce cennik zaczyna się od 451 tysięcy złotych za bazowe Grand Coupe w 333-konnej specyfikacji 840i z napędem przenoszonym tylko na tylną oś i końcu na 799 tysiącach złotych za kabriolet w specyfikacji M8... plus kilkadziesiąt, a nawet kilkaset tysięcy złotych na ewentualne wyposażenie dodatkowe.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW M8 na forumBMW 8-Series na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum