Aktualności
30.08.2022

Lucid Air Sapphire Szczyt wydajności

Amerykańskie Lucid Motors, które niecały rok temu rozpoczęło oficjalną produkcję swojego pierwszego modelu, elektrycznej limuzyny Air, zapowiada nową ewolucję swojego luksusowego krążownika. Jest nim Air Sapphire, model o imponujących osiągach i prowadzeniu zapowiadany jako pierwszy super sportowy sedan na świecie.

Lucid Motors działa w Kalifornii oficjalnie od 2007 roku, a w ubiegłym roku uruchomiło swoją pierwszą fabrykę w Arizonie. Przedsięwzięcie od samego początku dedykowane jest samochodom elektrycznym. Pierwszy model marki, limuzynę Air, pokazano w prototypowej formie pod koniec 2016 roku. Jesienią ubiegłego roku Air wszedł do oficjalnej produkcji i trafił do pierwszych klientów. Pierwsza, limitowana wersja Dream Edition odznaczała się mocą przeszło 1120 KM, a niedługo później dołączyły do niej warianty o mocy od około 485 w przypadku podstawowego Air Pure do około 1060 koni mechanicznych w Air Grand Touring. Wkrótce do akcji wkroczy topowe Air Sapphire.

Zdjęcie Lucid Air Sapphire

Model Sapphire wyróżnia się przede wszystkim układem napędowym z trzema silnikami elektrycznymi, dwoma na tylnej osi i jednym na osi przedniej (Pure ma jeden silnik z tyłu, inne wersje mają po jednym silniku na oś). Maksymalna moc samochodu ma przekraczać 1220 koni mechanicznych. Osiągi: sprint od zera do setki w niecałe dwie sekundy, od zera do 100 mph w niecałe cztery sekundy, ćwierć mili w niecałe dziewięć sekund oraz prędkość maksymalna ponad 320 km/h! Sapphire dostanie również nowy pakiet aerodynamiczny, hamulce z węglowo-ceramicznymi tarczami, sportowe fotele, przeprojektowane zawieszenie i specjalnie przygotowane ogumienie Michelin Pilot Sport 4 S, dla którego poszerzono nadkola.

Zdjęcie Lucid Air Sapphire

Produkcja Air Sapphire ma wystartować w pierwszej połowie przyszłego roku, a model ma być dostępny w pierwszej kolejności w limitowanej liczbie dla klientów na terenie USA oraz Kanady. Rezerwacje ruszyły kilka dni temu. Bazowe wydanie Pure kosztuje w USA niecałe 88 tysięcy dolarów, a za Grand Touring firma życzy sobie 154 tysiące dolarów. Air Sapphire wyceniono na zupełnie innymi poziomie: na samochód trzeba będzie wyłożyć prawie ćwierć miliona dolarów (aktualnie to blisko 1,2 miliona złotych). Samochód ma być dostępny wyłącznie w kolorze szafirowym z szafirowymi detalami nadwozia i wnętrza, czarnymi panelami na wysokości szyb oraz szklanym dachem.

Skomentuj na forumUdostępnij