Aktualności
11.10.2022

Apollo G2J Czysta karta

Marka Apollo, która wyrosła kilka lat temu na zgliszczach Gumperta, znana była do tej pory głównie z super sportowych, limitowanych potworów z wolnossącymi V12 na pokładzie. To wizerunek, który wkrótce może się zmienić. Firma pochwaliła się właśnie pierwszym prototypem małego coupe o napędzie elektrycznym.

Apollo funkcjonuje oficjalnie od 2015 roku, w którym zostało utworzone na fundamentach bankrutującego Gumperta. Pierwszym modelem marki był Apollo N, czyli przemianowany Gumpert Apollo. Później pokazano między innymi koncept Arrow, limitowany do dziesięciu sztuk model Intensa Emozione, koncept Project Evo oraz koncept elektrycznego coupe EVision S, pod którym podpisywał się oddział Apollo Advanced Technologies. W ciągu kilku lat istnienia marka nawiązała współpracę z partnerami z Japonii oraz Chin, a takie koncepty, jak Project Evo oraz EVision S, można było oglądać w ubiegłym roku na wystawie China International Import Expo w Szanghaju.

Zdjęcie Apollo G2J

Tegoroczny projekt Apollo G2J to coś z jeszcze innej beczki. Prototypowy, w pełni sprawny samochód został zbudowany w czasie zaledwie dwunastu miesięcy, a prace prowadzące do jego powstania trwały w sumie nieco ponad dwa lata. Pod G2J podpisuje się niemieckie centrum rozwojowo-badawcze marki, które utworzono w ubiegłym roku w Ingolstadt po przejęciu przez Apollo Future Mobility Group firmy Ideenion. Elektryczna platforma napędowa w G2J ma stanowić rozwinięcie rozwiązania przygotowanego wspólnie z japońskim partnerem. Maszyna ma korzystać również z nowych rozwiązań w zakresie produkcji elementów z włókien węglowych oraz systemów oprogramowania i łączności własnego pomysłu.

Zdjęcie Apollo G2J

Apollo chwali się tym, że prototyp już jeździ... ale detale techniczne na jego temat zachowuje dla siebie. Planów na produkcję seryjną Apollo G2J nie ma i prawdopodobnie nie będzie. Samochód ma posłużyć jako jeżdżące laboratorium do przygotowania platformy dla innych modeli niemieckiej marki, które pojawią się w najbliższej przyszłości. Można spodziewać się, że będzie to coś w podobnym formacie, jak G2J lub zeszłoroczny koncept EVision S - coupe z jedną lub dwoma parami drzwi, adresowane do znacznie szerszego grona odbiorców, niż dotychczasowe modele Apollo.

Skomentuj na forumUdostępnij