Aktualności
19.10.2022

Porsche 911 Carrera T Dynamiczna formuła

Do rodziny 911 wraca coupe Carrera T, które definiowane jest przez Porsche jako lekki samochód sportowy stawiający na autentyczne wrażenia z jazdy. Nowy model, którego korzenie sięgają pierwszego 911 T z lat sześćdziesiątych, czerpie rozwiązania z bazowego 911 Carrera oraz mocniejszego 911 Carrera S i plasuje się w ofercie dokładnie między nimi.

Obecnie w katalogu Porsche 911 generacji 992 znajduje się już ponad dwadzieścia różnych wariantów drogowych, licząc wszystkie wersje napędowe i nadwoziowe plus kilka limitowanych specjałów, ale na coś nowego jeszcze nigdy nie brakowało miejsca. Nowe 911 Carrera T usadawia się na najniższych szczeblach i zaczyna od 6-cylindrowego, podwójnie turbodoładowanego boxera o pojemności prawie trzech litrów, który kręci się do 7,5 tysiąca obrotów na minutę. Z umieszczonego za tylną osią silnika wyciśnięto 385 koni mechanicznych oraz 450 niutonometrów. To dokładnie tyle samo, co w podstawowym 911 Carrera.

Zdjęcie Porsche 911 Carrera T

W standardzie silnik w Carrerze T połączony jest z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach z systemem Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału. Na liście opcji wylądował dwusprzęgłowy automat PDK o ośmiu biegach. Prosto z Carrery S zaadoptowano między innymi adaptacyjne, obniżone o 10 milimetrów zawieszenie Porsche Active Suspension Management. Standardem jest pakiet Sport Chrono, sportowa kierownica GT, regulowane fotele Plus oraz nowe felgi. Z coupe usunięto tylne siedzenia, a w ramach kuracji odchudzającej zainstalowano lekkie szyby oraz lekki akumulator. Napęd przenoszony jest wyłącznie na tylne koła.

Zdjęcie Porsche 911 Carrera T

911 Carrera T w wydaniu z ręczną skrzynią biegów waży 1470 kilogramów i jest o 35 kilogramów lżejsze od 911 Carrera ze skrzynią PDK (manual w Carrerze nie jest dostępny). Carrera T w porównaniu do 450-konnej Carrery S z ręczną skrzynią biegów jest lżejsze o 10 kilogramów. To jedno z najlżejszych 911 w aktualnej ofercie niemieckiej marki, które pod względem lekkości przegrywa tylko z drogowymi wariantami GT3, które adresowane są do zupełnie innego klienta. Osiągi: od zera do setki w 4,5 sekundy i prędkość maksymalna 291 kilometrów na godzinę. Porsche przyjmuje już zamówienia i zapowiada, że pierwsze egzemplarze trafią do właścicieli w lutym przyszłego roku. Cena za sztukę: co najmniej 616 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij