Aktualności
11.05.2023

Porsche 718 Spyder RS Niepowtarzalne połączenie

Porsche wprowadza na rynek swojego najmocniejszego, drogowego roadstera z umieszczoną centralnie, spalinową jednostką napędową w historii. Jest nim Spyder RS, który ma być zwieńczeniem linii modelowej 718. Już w przyszłym roku seria 718 z nową generacją ma przobrazić się w całkowicie elektryczną.

Nowy 718 Spyder RS pod względem technologicznym jest bliźniakiem Caymana GT4 RS, który zadebiutował w listopadzie 2021 roku. To maszyny adresowane do najbardziej wymagających klientów niemieckiej marki. W obu przypadkach za plecami kierowcy i pasażera wciśnięto 6-cylindrowego, wolnossącego boxera o pojemności czterech litrów, który został przeszczepiony z większego 911 GT3. Pełen charakteru motor kręci się aż do dziewięciu tysięcy obrotów na minutę i generuje maksymalnie okrągłe 500 koni mechanicznych oraz 450 niutonometrów (dla porównania: bazowe 718 z turbodoładowanymi, 4-cylindrowymi silnikami o pojemności dwóch litrów dysponują mocą 300 KM i momentem 380 Nm). Cała moc przenoszona jest na tylne koła za pomocą 7-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni PDK z łopatkami przy kierownicy oraz małą dźwignią na konsoli środkowej.

Zdjęcie Porsche 718 Spyder RS

Na pokład Spydera RS trafiły nowe elementy aerodynamiczne (między innymi przedni zderzak rodem z coupe Cayman GT4 RS, tylny spoiler typu "kaczy kuper" oraz węglowa, przednia pokrywa z włókien węglowych z kanałami NACA), dodatkowe wloty powietrza przed tylnymi nadkolami, nowe detale z włókien węglowych, sportowe, regulowane zawieszenie z prześwitem zredukowanym o 30 milimetrów, 20-calowe felgi z kutego aluminium, nowa kierownica i kubełkowe fotele oraz obsługiwany ręcznie, miękki dach ze zdejmowanymi elementami poszycia, które można zostawić w domu. Cały samochód udało się odchudzić do okolic 1410 kilogramów, co oznacza masę własną o pięć kilogramów mniejszą w porównaniu do modelu 718 Cayman GT4 RS.

Zdjęcie Porsche 718 Spyder RS

Nowy, skazany na sukces model Porsche będzie rozpędzał się do setki w 3,4 sekundy i do 200 kilometrów na godzinę w 10,9 sekundy. Prędkość maksymalna: 308 kilometrów. Tak samo, jak w przypadku Caymana, na liście opcji znajdziemy pakiet Weissach: lekkie felgi z magnezu, tytanowe końcówki wydechu, wykończenie deski rozdzielczej materiałem Race-Tex i inne. Wśród innych dodatków znajdziemy ręcznie wykańczany chronograf Porsche Design Timepieces proso z pracowni zegarmistrzowskiej Porsche w Szwajcarii. Model 718 Spyder RS będzie można zobaczyć na żywo w czerwcu podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Lub niedługo później we własnym garażu, o ile nie niechęci nas cena co najmniej 807 tysięcy złotych. To prawdopodobnie już ostatnie, spalinowe Porsche 718. W przyszłym roku ma zadebiutować zupełnie nowa generacja, która ma być oferowana wyłącznie z elektrycznym układem napędowym.

Skomentuj na forumUdostępnij