Porsche Vision 357 Speedster - Sama logika
Futurystyczne coupe Vision 357, od którego Porsche rozpoczęło w styczniu świętowanie 75-lecia produkcji samochodów sportowych własnej marki, doczekało się bliźniaka pozbawionego dachu. Koncept Vision 357 Speedster to ukłon w stronę pierwszego modelu Porsche, małego i lekkiego spydera 356, który narodził się w 1948 roku.
Narodziny modelu 1948 wyznaczają początek współczesnej działalności marki Porsche, której rzeczywiste początki sięgają osiemnastego wieku i pierwszych konstrukcji Ferdinanda Porsche. Od budowy pierwszego 356, ważącego niespełna 600 kilogramów i napędzanego 4-cylindrowym, umieszczonym centralnie boxerem o mocy około 35 koni mechanicznych, mija w tym roku dokładnie siedemdziesiąt pięć lat. To powód do świętowania: na cały rok zaplanowano szereg urodzinowych imprez, specjalnych wystaw, a także premier. W tym miesiącu podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, który świętował swoje 30-lecie, odsłonięto koncept Vision 357 Speedster. Towarzyszyło mu kilkanaście innych samochodów Porsche, w tym 356 numer 1, wyścigowy prototyp 963 typu Le Mans Daytona h, prototyp 919 Hybrid typu LMP1, zwycięzca 24-godzinnego Le Mans z 2017 roku oraz koncept elektrycznego supercoupe Mission X, który miał swoją premierę na początku czerwca.
Vision 357 Speedster bazuje na elektrycznym, torowym prototypie 718 GT4 e-Performance - podwozie auta pochodzi z seryjnego modelu 718 GT4 Clubsport, a elektryczny układ napędowy z prototypu Mission R - i powiela rozwiązania stylistyczne ze styczniowego konceptu coupe Vision 357, w którym zastosowano napęd spalinowy. Mamy tu lekką karoserię o obłych kształtach i schowanych światłach, 20-calowe felgi z magnezu, surową kabinę z panelami z nagich włókien węglowych, nisko ściętą przednią szybę, miniaturowe kamery w miejscu lusterek bocznych i malowanie podkreślające 75-lecie Porsche. Fotela dla pasażera nie ma w ogóle, a całą prawą część kabiny przykryto lekką, zdejmowaną zasłoną, pod którą można ukryć takie rzeczy, jak kask. Węglowy fotel kierowcy zintegrowano z węglowym kadłubem auta i wyścielono poduszeczkami obszytymi wytrzymałym materiałem o nazwie Racetex.
Coupe Vision 357 bazowało na drogowym coupe 718 Cayman GT4 RS i wyposażone było w umieszczony centralnie, 6-cylindrowy silnik typu boxer o pojemności czterech litrów i mocy okrągłych 500 koni mechanicznych. Vision 357 Speedster ma być pojazdem elektrycznym z układem napędowym przeszczepionym z prototypu 718 Cayman GT4 ePerformance, który oparto na prototypie Mission R. Oznacza to, że można spodziewać się tu czterech silników elektrycznych, po dwa na każdą oś oraz paczki baterii o pojemności 82 kilowatogodzin. Maksymalna moc układu napędowego: nawet 1088 koni mechanicznych! Koncepcyjny Speedster będzie pojawiał się w tym roku w różnych miejscach: we wrześniu można spodziewać się go podczas Rennsport Reunion w USA.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche Vision 357 Speedster na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum