Aktualności

Everrati Type 964 RSR - Wyśrubowane kryteria

Everrati Automotive, które od kilku lat trudni się elektryfikacją klasyków, rozszerza swój repertuar związany z Porsche 911 generacji 964. Tym razem brytyjska firma zaproponowała coupe oznaczone jako RSR, które inspirowane było... wyścigowym modelem sprzed trzydziestu lat i słynnym, drogowym 911 Carrera RS 3.8.

Everrati interesuje się generacją 964 od samego początku swojej działalności, który datowany jest na 2019 rok. W ciągu ostatnich czterech lat w ofercie pojawiły się przeróbki bazowego coupe Carrera, kabrioletu, wersji Targa, a także auta bazujące na tak zwanej generacji G-Series, którą produkowano do 1989 roku. Porsche budowało 911 serii 964 tylko w okresie od 1989 roku do końca 1993 roku. W samej końcówce jego kariery przygotowano wyścigowe 911 RSR z 6-cylindrowym, wolnossącym boxerem o pojemności prawie 3,8 litra i mocy co najmniej 380 koni mechanicznych oraz drogowe 911 Carrera RS 3.8 o mocy okrągłych 300 koni mechanicznych, odchudzone do tylko 1210 kilogramów, które powstało w liczbie tylko dziewięćdziesięciu egzemplarzy. Teraz Everrati wpadło na pomysł przygotowania zelektryfikowanego 911 generacji 964 na wzór klasycznej Carrery RS sprzed trzydziestu lat.

Zdjęcie Everrati Type 964 RSR

Everrati nie buduje nowych samochodów, ale przerabia razem z partnerami istniejące egzemplarze Porsche 911 generacji 964. Nowe Type 964 RSR przybrało kształty wzorowane na Carrerze RS 3.8, co oznacza rozbudowane zderzaki progi, poszerzone nadkola, dodatkowe wloty powietrza oraz charakterystyczne, 18-calowe felgi od HRE i duże skrzydło z tyłu. Nową karoserię wykonano z włókien węglowych. Na pokładzie skrywa się między innymi tylna klatka bezpieczeństwa kosztem usunięcia drugiego rzędu foteli, lekkie fotele dla kierowcy i pasażera, skórzana tapicerka od Bridge of Weir Leather, nowy system multimedialny, adaptacyjne zawieszenie TracTive, mechanizm różnicowy Quaife oraz układ odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania. Masa pojazdu oraz jej rozkład mają pozostać zbliżone do oryginalnego samochodu Porsche. Różnego rodzaju opcje sprowadzają się do pakietu poprawiającego osiąg, systemu udźwiękowienia oraz wielu możliwości indywidualizacji.

Zdjęcie Everrati Type 964 RSR

Oryginalny, spalinowy układ napędowy wymieniono na elektryczny system drugiej generacji przygotowany przez Everrati. Firma chwali się akumulatorem o pojemności 63 kilowatogodzin, który ma zapewnić do 320 kilometrów zasięgu. Dokładna specyfikacja układu napędowego pozostaje tajemnicą. Coupe ma rozpędzać się do zera do 60 mil na godzinę w 3,7 sekundy. Type 964 RSR będzie budowany we współpracy z amerykańskim Aria Group z Irvine w stanie Kalifornia, z którego usług korzysta między innymi Singer Vehicle Design, słynące z restomodów 964. Dla osób, które nie są zainteresowane 911 angielskie Everrati ma kilka innych propozycji: elektryfikację Land Roverów i Range Roverów, przeróbkę Mercedes-Benza SL generacji W113 z lat sześćdziesiątych, a także... elektryczne, przeszło 800-konne wydanie repliki/kontynuacji legendarnego Forda GT40, które opracowano wspólnie z Superformance i Shelby.

Źródło/zdjęcia: Everrati Automotive Everrati Type 964 RSR na forumPorsche 911 Carrera RS 3.8 - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij