Aktualności

Porsche 911 Turbo 50 Years Jubileuszowa edycja

Porsche świętuje w tym roku pięćdziesięciolecie produkcji samochodów z turbodoładowanymi silnikami, z którymi wiąże się między innymi specjalna wystawa w fabrycznym muzeum z autami wyścigowymi i drogowymi. Okrągłą rocznicę przypieczętowano również specjalnym, limitowanym wydaniem modelu 911 Turbo.

Pierwsze, drogowe Porsche z silnikiem z turbodoładowaniem zadebiutowało jesienią 1974 roku na salonie samochodowym w Paryżu. Było nim 911 Turbo generacji 930 z 3-litrowym, 6-cylindrowym boxerem, z którego z pomocą nowej technologii udało się wycisnąć 260 koni mechanicznych. Coupe, wyróżniające się poszerzonym nadwoziem, felgami i spoilerem, mogło rozwinąć setkę w 5,5 sekundy i rozpędzić się do przeszło 250 kilometrów na godzinę. Już niecałe cztery lata później 911 Turbo otrzymało silnik powiększony do 3,3 litra, który dawał okrągłe 300 koni mechanicznych. Stale modernizowana seria 930 była produkowana aż do roku 1989 i rozeszła się po całym świecie w liczbie około dziewiętnastu tysięcy egzemplarzy.

Zdjęcie Porsche 911 Turbo 50 Years

Dziś pięćdziesiąte urodziny oryginalnego 911 Turbo świętuje limitowany specjał 911 Turbo 50 Years, który zbudowano na bazie 911 Turbo S generacji 992, które pojawiło się w 2019 roku. Nowy model wyróżnia się przede wszystkim niepowtarzalną estetyką: karoseria i detale w lakierze Turbonite, detale nadwozia w kolorze Anthracite Grey, winylowe grafiki po bokach, felgi Exclusive Design, tapicerka w kratę McKenzie, obszycia materiałem Race-Tex, analogowy zegar Porsche Design Subsecond na desce rozdzielczej oraz specjalne emblematy i oznaczenia w środku i na zewnątrz. Opcją jest pakiet Heritage Design, który przynosi jeszcze więcej nowych elementów graficznych i materiałów wykończeniowych. Dla nabywców 911 Turbo 50 Years dostępny jest również specjalny zegarek od Porsche Design Timepieces.

Zdjęcie Porsche 911 Turbo 50 Years

Pod względem technicznym nie ma większych zmian. Wzorem standardowego 911 Turbo S coupe dysponuje 3,7-litrową jednostką napędową typu boxer, z której sześciu cylindrów dzięki dwóm turbosprężarkom o zmiennej geometrii wyciśnięto aż 650 koni mechanicznych oraz 800 niutonometrów. Napęd przenoszony jest na obie osie poprzez 8-stopniowy automat PDK. Rozwinięcie prędkości 100 km/h zajmuje tylko 2,7 sekundy, a sprint od zera do 200 km/h może trwać zaledwie 8,9 sekundy. Standardem jest m.in. obniżone o 10 milimetrów, adaptacyjne zawieszenie oraz węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Porsche wyprodukuje 1974 egzemplarze modelu 911 Turbo 50 Years. Polski cenni, uwzględniając VAT i lokalną specyfikację, zaczyna się od prawie 1,4 miliona złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij