Caterham Seven CSR Twenty - Dwa razy dwadzieścia
Caterham świętuje w przyszłym roku dwudzieste urodziny modelu Seven w wydaniu CSR, które wyróżniało się odchudzoną i usztywnioną konstrukcją, zmodyfikowanym zawieszeniem, przeszło 200-konnym silnikiem i innymi zmianami, które cieszyły amatorów sportowej, niczym nieskrępowanej jazdy. Z okazji okrągłej rocznicy na wybrane rynki trafi limitowany Seven CSR Twenty.
Specyfikację CSR zaprezentowano oryginalnie w 2005 roku. Obejmowała ona jeden z największych pakietów zmian w całej historii modelu Seven, który jest specjalnością Caterhama od lat siedemdziesiątych. Zupełnie nowy, limitowany Seven CSR Twenty idzie częściowo w ślady słynnego poprzednika i wyróżnia się przede wszystkim stylem oraz poprawkami wpływającymi na wrażenia z jazdy. Dostaniemy tutaj między innymi zmodyfikowane zawieszenie, które ma zapewniać jeszcze lepsze czucie w układzie kierowniczym i jeszcze lepszą przyczepność tylnej osi, poszerzone podwozie, które zagwarantuje więcej miejsca dla kierowcy, pasażera i bagażu oraz bogate wyposażenie i wykończenie.
CSR Twenty o długości 3,36 metra i masie tylko 620 kilogramów będzie wyróżniał się między innymi osłoną chłodnicy z grafiką nawiązującą do brytyjskiej flagi, 15-calowymi felgami Vulcan, dzięki którym obniżona zostanie masa nieresorowana, czerwonymi zaciskami hamulcowymi, deską rozdzielczą z włókien węglowych, większymi powierzchniami przykrytymi skórą i Alcantarą, dyskretnymi logotypami CSR Twenty, moherowym pakietem na trudne warunki pogodowe oraz dwoma kolorami karoserii do wyboru (Kinetic Silver lub Dynamic Grey). Za dodatkową opłatą dostępne będą również inne kolory, detale z włókien węglowych i liczne opcje indywidualizacji.
Samochód zasilany będzie czterocylindrowym, wolnossącym silnikiem Forda o pojemności dwóch litrów. Motor z rodziny Duratec będzie dostarczał 213 koni mechanicznych przy 7,6 tysiącach obrotów na minutę i 203 niutonometry przy 6,3 tysiącach obrotów na minutę. Na jedną tonę przypada co najmniej 340 koni mechanicznych. Napęd na tylne koła przenosi ręczna skrzynia o pięciu biegach. Osiągi: od zera do setki w niecałe cztery sekundy i prędkość maksymalna prawie 220 kilometrów na godzinę. Caterham zbuduje tylko czterdzieści egzemplarzy modelu CSR Twenty, dwadzieścia przeznaczonych na rynek Wielkiej Brytanii i dwadzieścia na rynek USA. Cena: od 80 tysięcy funtów (obecnie to równowartość około 415 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: Caterham Cars Caterham Seven CSR Twenty na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum