
Baltasar Revolt R - Gorący temperament
Hiszpańskie Baltasar zaprezentowało nową wersję swojego sportowego elektryka Revolt. Bezkompromisowy spyder, który ma doczekać się wkrótce homologacji drogowej i oficjalnego wejścia do produkcji, postawił tym razem wyłącznie na aktywności związane z torami wyścigowymi. Oto nowy Baltasar Revolt R, którym na drogi publiczne nie wyjedziemy.
Marka Baltasar funkcjonuje od kilkunastu lat, a w roku 2021 pokazała swoje pierwsze dzieło. Był nim sportowy spyder Revolt o napędzie elektrycznym, masie własnej tylko około 770 kilogramów, mocy co najmniej 500 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym aż 1000 niutonometrów (w efekcie dostaniemy przeszło 650 koni mechanicznych na tonę!). Samochód ma być już na prostej drodze do produkcji na indywidualne zamówienia: trwają ostatnie testy i przygotowania do homologacji drogowej na różnych rynkach całego świata, a sprzedaż ma rozpocząć się w przyszłym roku. Teraz do auta drogowego dołącza torowy Revolt R, który został przedstawiony światu na otwartej w miniony weekend wystawie Automobile Barcelona.

Torowy Revolt R przeszedł przebudowę przede wszystkim pod względem aerodynamiki, zawieszenia i wnętrza. Auto otrzymało nowy przód z dużym splitterem oraz ogromne skrzydło z tyłu z aktywowanym ręcznie układem DRS, który pozwoli na chwilowe zmniejszenie oporów powietrza. Na obu osiach zainstalowano lekkie, magnezowe felgi na centralnej nakrętce z ogumieniem typu slick. Niezależne zawieszenie w układzie push-rod z podwójnymi wahaczami składa się z elementów wykonanych z włókien węglowych, Kevlaru oraz aluminium rodem z przemysłu lotniczego. W środku jest miejsce tylko dla kierowcy, dla którego przygotowano węglowy fotel kubełkowy oraz zdejmowaną kierownicę. Masa własna pojazdu nie będzie przekraczać 800 kilogramów.

Samochód wykorzystuje akumulatory przygotowane we współpracy z hiszpańską firmą Millor Battery, które będzie można naładować, przy wykorzystaniu odpowiedniej stacji ładowania DC, od niemal zera do 80% w czasie tylko pięciu minut. Zasilają one dwa silniki elektryczne zainstalowane na tylnej osi, które generują przeszło 500 KM i okrągłe 1000 Nm. Revolt R został w całości przygotowany przez markę Baltasar w Hiszpanii i będzie produkowany ręcznie na indywidualne zamówienia w Barcelonie. Twórcy auta kalkulują, że nabycie każdego egzemplarza będzie wiązało się z wydaniem co najmniej około 450 tysięcy euro (obecnie to ponad 1,9 miliona złotych, do których trzeba będzie doliczyć wybrane opcje oraz aplikację rozwiązań spełniających indywidualne potrzeby), ale nie deklarują jeszcze daty wejścia modelu do sprzedaży.
Źródło/zdjęcia: Baltasar, baltasar.com Baltasar Revolt R na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum