
Karma Amaris - Pochłaniająca uwagę
Karma Automotive nie daje za wygraną i stale rozbudowuje wyobrażenie o swojej gamie modelowej niedalekiej przyszłości, która miałaby objąć luksusowe crossovery, klasyczne limuzyny, dwudrzwiowe grand tourery, a nawet super sportowe coupe. Najnowsze plany na nadchodzące lata ucieleśnia projekt Amaris, elektryczne coupe z silnikiem spalinowym do ładowania baterii.
Sztandardowym modelem kalifornijskiego Karma Automotive pozostaje limuzyna Revero i jej pochodne, czyli produkt bazujący cały czas na dorobku upadłego kilkanaście lat temu Fisker Automotive (pod koniec ubiegłego roku zbankrutowało również Fisker Inc, ale to już zupełnie inna historia). W ostatnim wydaniu auto jest oferowane w specyfikacji o mocy 400 kW - 544 koni mechanicznych - i zasięgu dochodzącym do prawie 580 kilometrów z wykorzystaniem silnika spalinowego do ładowania baterii jako tak zwany EREV (Extended Range Electric Vehicle). Tym samym tropem idzie zupełnie nowe coupe Amaris, które ma być pomostem między dziedzictwem odziedziczonym od Fiskera, a tym co ma definiować Karmę w przyszłości.

Amaris to przede wszystkim narysowana niemal od zera, dwudrzwiowa karoseria z kilkoma znajomymi elementami z Revero, jak tylne światła. Coupe postawiono na efektownych, aluminiowych felgach o średnicy dwudziestu dwóch cali, a z przodu sięgnięto po dodatkowe elementy świetlne w postaci pionowej linii na zderzaku i pionowej linii na przedniej pokrywie. To motyw, który pozwoli na rozpoznanie Karmy pomiędzy innymi markami. Samochód ma być budowany na zmodernizowanej, aluminiowej platformie bazującej na rozwiązaniach z Revero, a jego karoseria ma być formowana z aluminium oraz włókien węglowych. Układ napędowy? To nowa ewolucja elektrycznego systemu ze stosunkowo niewielką paczką baterii oraz 4-cylindrowym silnikiem benzynowym, który służy jedynie do ich ładowania w trakcie jazdy.

Tylnonapędowe coupe Amaris ma rozpędzać się do setki w niecałe 3,5 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 266 kilometrów na godzinę. Dokładną specyfikację modelu mamy poznać przed jego debiutem rynkowym, który optymistycznie wyznaczono na końcówkę przyszłego roku. Przyszłą ofertę marki Karma ma tworzyć również luksusowy SUV na bazie konceptu Ivara, limuzyna Gyesera o mocy około 600 koni mechanicznych oraz super sportowe, elektryczne coupe Kaveya o mocy przekraczającej już w podstawowym wariancie granicę tysiąca koni mechanicznych, które ma być gotowe w 2027 roku. Modele Gyesera oraz Kaveya można już od dawna rezerwować, wliczając rynki Europejskie. Zaliczkę na Gyeserę - debiut rynkowy jeszcze w tym roku - ustalono na 21,7 tysięcy złotych, a na Kaveyę na 43,3 tysiące złotych.
Źródło/zdjęcia: Karma Automotive Karma Amaris na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum