Firma, która po kilku latach działalności przeniosła się do Neckarsulm i przemianowała na Neckarsulm Strickmaschinen Union zaczynała w 1873 roku od produkcji maszyn dziewiarskich. W roku 1886 skupiono się na budowie rowerów, a niedługo później podjęto się budowy pierwszych podwozi i kompletnych automobili dla Daimlera. W roku 1901 pojawił się pierwszy motocykl NSU, w roku 1905 nabyto licencję na produkcję aut belgijskiego Pipe, a rok później pokazano pierwsze, autorskie auto. Po pierwszej wojnie światowej NSU produkowało sportowe modele, a także auta wyścigowe i oczywiście motocykle. W roku 1929 z powodu kłopotów finansowych nową fabrykę firmy przejął Fiat, a na rynku ukazały się małe modele firmowane jako Fiat/NSU. Po drugiej wojnie światowej NSU stało się największym na świecie producentem motocykli, a do samochodów wróciło dopiero w 1957 roku. W roku 1969 firmę, która odcisnęła swój ślad w mistrzostwach aut turystycznych, włączono do Volkswagena jako część Auto Union, późniejszego Audi. W latach siedemdziesiątych finanse i dobre imię NSU zrujnowały modele z silnikami Wankla. Ostatni samochód marki zjechał z taśm w roku 1977.
Samochody marki NSU