Pierwsze, wyścigowe auta marki Stutz pojawiły się w 1911 roku w Indianapolis jako produkt Ideal Motor Car Company. Dwa lata później firmę przemianowano na Stutz Motor Car Company, a rok później jej bramy opuścił jeden z najsłynniejszych, amerykańskich wozów sportowych, Stutz Bearcat. Tuż przed pierwszą wojną światową firma, za którą stał Harry Stutz produkowała ponad 2,2 tysiące aut rocznie z silnikami innych firm. Do wojnie pojawiły się modele z silnikami Stutza, modele turystyczne i sportowe, a także luksusowe pozycje mające rywalizować z firmami Lincoln, Cadillac czy Mormon. Załamanie się rynku w latach trzydziestych oznaczało koniec Stutza: na początku roku 1935 zakończono produkcję aut osobowych, a w ostatnich latach przed drugą wojną światową podjęto się produkcji vanów. Firmę jako Stutz Motor Car of America wskrzesił w 1968 roku pewien bankier z Nowego Jorku. Przedsięwzięcie przetrwało do 1995 roku.
Samochody marki Stutz