Fabryka Samochodów Osobowych, w skrócie FSO, została założona w Warszawie w 1948 roku z myślą o produkcji samochodów na licencji Fiata, do czego jednak nie doszło. W roku 1951, w którym ukończono budowę fabryki, ruszył montaż pierwszego modelu Warszawa na licencji radzieckiej Pobiedy M-20, w 1955 pojawiła się pierwsza Syrena, w 1967 wylansowano Polskiego Fiata 125p, a dziesięć lat później Poloneza. W roku 1997 większość akcji FSO przejęło koreańskie Daewoo, które kilka lat później zbakrutowało i stało się częścią General Motors. FSO nie było częścią przejęcia i na kilka stał stało się niezależne, produkując modele występujące wcześniej pod marką Daewoo. W roku 2007 głównym akcjonariuszem FSO został ukraiński ZAZ, pod którego rządami rozpoczęto produkcję jednego z modeli Chevroleta. Od 2011 firma nie produkuje samochodów.
Samochody marki FSO