Duopower Afghan
Chevrolet Corvette od samego początku stał się źródłem inpiracji do powstania innych modeli, a z czasem idealną bazą na skręcenie czegoś swojego we własnym garażu. Podwozia i silniki z Corvette posłużyły do stworzenia dziesiątek innych modeli. Ręce zacierali również tunerzy, którzy w najbardziej ekstremalnych przypadkach wykraczali poza 1000 koni mechanicznych i prędkości rzędu czterystu kilometrów na godzinę.
Wśród modeli, które oparto na amerykańskich mechanizmach znalazło się zaprojektowane w 1993 roku i zbudowane tylko w jednym egzemplarzu coupe Duopower Afgan. Auto o kształtach nawiązujących do samochodów wyścigowych z lat sześćdziesiątych na dziesięć lat przed swoją śmiercią narysował Masao Watanabe, japoński stylista, działający w Kalifornii. Początki jego kariery sięgały końcówki lat sześćdziesiątych, bolidów Formuły 3 i własnego studia Carozzeria Watanabe.
Model Afgan zamówił niejaki Takashi Koga, japoński producent części samochodowych, który szczególnie upodobał sobie charty afgańskie. Stąd też nazwa pojazdu. Auto oparto na rurowej, przestrzennej ramie z rozstawem osi sięgającym 249 centymetrów. Zupełnie nowa karoseria miała 4420 milimetrów długości, 1854 milimetry szerokości i tylko 1092 milimetry wysokości.
Coupe marki Duopower, którą Watanabe powołał do życia w 1984 roku po przybyciu do Stanów Zjednoczonych, zasilała umieszczona z przodu, widlasta ósemka Chevroleta o pojemności 5,7 litrów. Pod maską Corvette ten sam silnik rozwijał w tamtym czasie od 250 do 370 koni mechanicznych, w zależności od wersji.