Maja 24/28 PS
Historia firmy założonej przez Gottlieba Daimlera oraz niejakiej panny Jellinek, która na zawsze zmieniła obraz motoryzacji jest powszechnie znana. Otóż jednym z najbardziej wpływowych klientów i współpracowników w pierwszych latach jego działalności był Emile Jellinek, attache Konsulatu Generalnego Austro-Węgier w Nicei i generalny przedstawiciel Daimlera na terenie Francji. Zafascynowany automobilami Jellinek szukał nowych klientów, pobudzał inżynierów marki do działania i ścigał się za kierownicą Daimlerów.
No właśnie: Daimlerów, marki, która nie miała zbyt wielkiej siły przebicia. Dlatego też na przełomie wieków Herr Jellinek na cześć swojej 11-letniej córki nazwał jeden z modeli Mercedesem. Nazwa chwyciła od razu i począwszy od roku 1902 stała się oficjalną nazwą handlową samochodów osobowych całego koncernu. Jellinek związał się z marką na całe lata, a gdy na świat przyszła kolejna, młodsza o siedemnaście lat od Mercedes córka Maja, pokusił się o powtórkę i nazwanie jej imieniem kolejnych pojazdów Daimlera.
Za przedsiębiorstwem Maja stała austriacka komórka Austro-Daimlera, która pokazała pierwsze auta pod taką właśnie nazwą w 1907 roku. Pojazdy reklamowano jako mniej skomplikowane i równie niezawodne, co Mercedesy z czym wiązała się dożywotnia gwarancja producenta. Maje z otwartymi, czteroosobowymi karoseriami były o co najmniej 340 kilogramów lżejsze od współczesnych im Mercedesów podobnej wielkości. Do ich napędu służyły rzędowe, 4-cylindrowe silniki o pojemności 5,7 litrów i mocy nie przekraczającej przeważnie 30 koni mechanicznych, które na tylne koła były przenoszone poprzez łańcuchy.
Z nową marką powiązano fabryki Daimlera w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, a w Nowym Jorku otworzono amerykański oddział Maji. Operacja okazała się o wiele przesadzona w stosunku do rzeczywistego zapotrzebowania na samochody tego typu. Maja zniknęła z oferty Daimlera już w 1909 roku po zbudowaniu tylko kilkunastu egzemplarzy własnych automobili, jeśli nie mniej.