Panther Six
Na przestrzeni XX wieku na całym świecie pojawiło się kilka firm, budujących samochody pod marką Panther: od Wielkiej Brytanii, poprzez Niemcy i Włochy, aż po Stany Zjednoczone. Najbardziej znana z nich i ta, która odniosła największy sukces to brytyjska firma, powstała w 1972 roku, która zaczynała od budowy roadsterów przypominających przedwojenne auta Jaguara i Bugatti, a także pierwsze Ferrari.
W roku 1977 Panther wylansował zupełnie nowy, zadziwiający model, który nie wyglądał już jak jeżdżący zabytek i nie przypominał niczego innego, co poruszało się po zwykłych drogach. Był nim dwuosobowy roadster Six, który swoją nazwę zawdzięczał... sześciu kołom! Dodatkową oś z dodatkową parą identycznych, 13-calowych kół umieszczono z przodu. Cel: zwinniejsze pokonywanie zakrętów i znacznie lepsza przyczepność w deszczu. Podobne rozwiązanie sezon wcześniej pokazał w Formule 1 zespół Tyrrella, który z bolidem P34 regularnie pojawiał się na podium i wygrał nawet w jednym wyścigu.
Luksusową "Szóstkę" wyróżniały nie tylko trzy osie, ale także poziom wyposażenia i wykończenia. Dla auta przygotowano twardy dach oraz miękki, składany dach, system klimatyzacji, elektrycznie sterowane szyby i regulowane fotele, elektroniczne zegary na desce rozdzielczej (później analogowe), system przeciwpożarowy zainstalowany w komorze silnika, a nawet telefon i telewizor. Karoserię, którą zaprojektował Robert Jankel, założyciel firmy Panther, wykonano z ręcznie formowanych arkuszy aluminium.
Pojazd o długości prawie 4,9 metrów i masie tylko 1300 kilogramów zasilała widlasta ósemka od Cadillaca o pojemności aż 8,2 litrów, umieszczona między tylną osią, a przedziałem pasażerskim. Silnik połączono z 3-stopniowym automatem oraz dwiema turbosprężarkami Garretta, które wyciskały aż 600 koni mechanicznych. W teorii samochód miał przekraczać barierę 200 mph (322 km/h) i rozpędzać się do 100 mph w zaledwie 7 sekund!
Panther Six powstał w tylko dwóch egzemplarzach, czarnym i białym. Na drodze do produkcji seryjnej stanęły między innymi problemy Pirelli z przygotowaniem odpowiedniego ogumienia na przód (do tego czasu znaleziono 15 chętnych na auto). Firma Panther zbankrutowała w 1979 roku, po czym została przejęta przez pewnego businessmana z Korei Południowej. Swoją działalność zakończyła na początku lat dziewięćdziesiątych po wykosztowaniu się na sportowe coupe Solo.