Renault 40CV Type NM Des Records
W wyścigach pierwszych automobili nie brakowało pojazdów braci Renault, które z początku niepozorne bardzo szybko utorowały sobie drogę do czołówki. Francuskie auta wygrały między innymi z wyścigu z Paryża do Wiednia w 1902 roku (Marcel Renault zmarł rok później w wyniku obrażeń poniesionych w wypadku w wyścigu Paryż-Madryt), a także w pierwszym Grand Prix w historii pod szyldem Automobile Club de France w 1906 roku. Po wojnie priorytetem marki stały się auta drogowe.
Oferta Renaulta po 1919 roku kręciła się wokół samochodów z silnikami o czterech i sześciu cylindrach. Dwa lata później na rynku pojawił się wielki model 40CV z sercem o pojemności aż 9,1 litrów, najmocniejsze ogniwo, łączące firmę z minioną epoką edwardiańską (okres od okolic roku 1905 do wybuchu wojny, kiedy to Wielką Brytanią przez większość czasu rządził król Edward VII). Marka w tym czasie nie myślała już o wyścigach Grand Prix, ale zawodach, w których mogłaby udowodnić niezawodność swoich produktów.
W roku 1922 model 10CV pozwolił na przejechanie trasy z Paryża do Warszawy w 43 godziny. Trzy lata później w drogowym 40CV Open Tourerze pokonano bez żadnego postoju 3385 kilometrów w ciągu dwudziestu czterech godzin na nowej pętli Montlhery ze średnią 141 km/h. W tym samym, 1925 roku Renault 40CV pozwolił na wygranie w Rajcie Monte Carlo. W kolejnym sezonie Francuzi przygotowali specjalny egzemplarz na bazie 40CV, który miał służyć biciu kolejnych rekordów.
Ogromna, 6-cylindrowa maszyna o mocy w okolicach 200 KM otrzymała nową, opływową karoserię z długą maską, a w środku mieściła tylko kierowcę. Obsługą samochodu, a w szczególności uzupełnianiem w jak najkrótszym czasie paliwa (docelowo poniżej 50 sekund), zajmowało się czternastu wyszkolonych mechaników. Na dystansie 50 mil (80,5 kilometrów) padł pierwszy rekord - średnia aż 190,1 km/h, wynik imponujący jak na pojazd bazujący na modelu seryjnym. Próba 24-godzinna zakończyła się rekordową średnią 173,65 km/h (przejechano prawie 4168 kilometrów). Prędkość maksymalna sięgała aż 250 km/h. Produkcję modeli 40CV zakończono dwa lata po pobiciu rekordów. Niebieski Renault 40CV Type NM "Des Records" przetrwał do dnia dzisiejszego.