Magna Torrero

Magna International to największe przedsiębiorstwo samochodowe w Kanadzie. Europejczycy kojarzą firmę głównie dzięki austriackiemu oddziałowi Magna Steyr, któremu powierzono produkcję Mercedes-Benza klasy G, Peugeota RCZ oraz niektórych wersji Mini. Co jakiś czas odnogi koncernu prezentują także pojazdy własnego pomysłu. Do takich projektów należy potężny SUV o nazwie Torrero.
Pokazany w 1989 roku samochód był wynikiem wysokobudżetowego eksperymentu, w którym chodziło nie tylko o przygotowanie luksusowego wszędołaza, ale także mocarnego silnika. Projekt, który promował nowy oddział Vehma International, pochłonął blisko trzy lata prac i jakieś osiem milionów dolarów. Model Torrero dostał wszystko, co najlepsze: od samonośnej karoserii z materiałów kompozytowych na stalowych ramach pomocniczych po kabinę obszytą skórą bizonów. Nadwozie dla auta zaprojektowano w DesignworksUSA, które w połowie lat dziewięćdziesiątych wylądowało pod skrzydłami BMW.
Ważącą ponad 2,2 tony i mierzącą 4,8 metra długości maszynę zaopatrzono w 32-zaworowe V8 z dwoma wałkami rozrządu w głowicy o pojemności aż 8,1 litrów. Silnik rozwijał jakieś 540 koni mechanicznych i 770 niutonometrów, które przekazywano stale na wszystkie cztery koła poprzez 4-biegowy automat i 3-stopniowy reduktor. Prędkość maksymalna: co najmniej 240 kilometrów na godzinę. Na pokładzie między innymi: obracane, przednie fotele, komputer osobisty, telefon komórkowy, nawigacja satelitarna, nagłośnienie z dwunastoma głośnikami, odtwarzacz CD, kaset i radio, odtwarzacz video z kolorowym telewizorem oraz fax. Wszystkie najważniejsze przełączniki, związane z tymi zdobyczami elektroniki zgromadzono na obrotowej konsoli środkowej.
Według najbardziej optymistycznego scenariusza Torrero miał pojawić się w sprzedaży w 1992 roku, a w znalezieniu inwestorów miały pomóc promocje auta na wystawach w Detroit i Genewie. Chętnych na wprowadzenie produkcji samochodu, który mógł za nowości kosztować nawet 200 tysięcy dolarów, jednak nie było. Jedyny egzemplarz auta spoczywa cały i zdrowy w siedzibie Magna International w miejscowości Aurora w Kanadzie.



