Edo CCR Evolution - Gimnastyka artystyczna
Edo Competition po kilku operacjach na egzotykach, których produkcja liczona jest w tysiącach egzemplarzy wraca do modyfikacji modeli o populacji sięgającej zaledwie kilkudziesięciu sztuk. Okazja ku temu nadarzyła się, gdy do tunera zgłosił się pewien właściciel Koenigsegga CCR poszukujący lepszych właściwości jezdnych, poprawy wyglądu i jeszcze większej mocy.
Fabrycznie podwójnie doładowane V8 o pojemności 4,7 litrów rozwijało w CCR moc 817 KM i moment 920 Nm. To, według danych producenta, pozwalało na rozpędzenie się do 100 km/h w 3,2 sekundy, a po 9 sekundach na przekroczenie 235 km/h. Prędkość maksymalna miała sięgać przeszło 395 km/h. W lutym 2005 roku CCR ustanowił na Nardo oficjalny rekord prędkości samochodu produkowanego seryjnie - 387,87 km/h.
Specjaliści Edo Competition skupili się przede wszystkim na dwóch sprężarkach firmy Rotrex, modyfikując jednocześnie układ elektroniczny sterujący pracą silnika. W efekcie zoptymalizowano przebieg krzywej momentu obrotowego, który zmierzono na 900 Nm i obniżono obroty, przy których silnik wydziela całą swoją moc (6835 zamiast 6,9 tysięcy obr/min). W zależności od ustawień możemy otrzymać do 891 KM.
W CCR znalazła się również zmodyfikowana skrzynia biegów, nowe felgi, wypełnione Alcantarą wnętrze z nowym centrum rozrywkowo-informacyjnym oraz przeprojektowany przód nadwozia z nowymi lampami. Edo Competition, skupiając się na poprawie właściwości jezdnych auta, deklaruje prędkość maksymalną rzędu 390 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w 3,2 sekundy, 200 km/h w 9,7 sekund i 300 km/h w 23 sekundy.
Źródło/zdjęcia: Edo Competition Edo CCR Evolution na forumKoenigsegg CCR - prezentacja modeluKoenigsegg CCX - prezentacja modeluKoenigsegg CCXR - prezentacja modeluKoenigsegg Agera - prezentacja modeluSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum