Aktualności

Marussia MR02 - Technologia stosowana

Na hiszpańskim torze Circuito Permanente de Jerez ruszyły dziś pierwsze, tegoroczne testy bolidów Formuły 1, które zaplanowano na 4 dni. W takich okolicznościach swoje nowe maszyny zaprezentowały 3 kolejne zespoły. Z maszyną o oznaczeniu MR02 znalazła się wśród nich ekipa Marussia F1 Team.

Angielsko-rosyjski zespół z siedzibą w Banbury w Wielkiej Brytanii przygotował znacznie udoskonaloną ewolucję swojego zeszłorocznego bolidu. Nowy model MR02 może pochwalić się po raz pierwszy systemem KERS, opracowanym przy wsparciu Williams Advanced Engineering i aerodynamiką poprawioną w tunelu aerodynamicznym dzięki współpracy z McLaren Applied Technologies (MR01 oparto tylko na komputerowych obliczeniach).

Marussia MR02

Samochód, z którym wiązane są nadzieje na pierwsze punkty w historii zespołu korzysta z jednostki napędowej CA2013K produkcji Coswortha, 7-stopniowej skrzyni biegów Xtrac, sprzęgła AP Racing, węglowo-ceramicznych tarcz i klocków hamulcowych Hitco, zacisków AP Racing, felg BBS oraz z paliwa i płynów BP Castrol. Rozstaw osi bolidu wynosi 340 centymetry, a rozstaw kół z przodu i z tyłu po 180 centymetrów.

Marussia MR02

Na chwilę obecną w Marussi, którą opuścili Charles Pic (przesiadł się do Caterhama) i Timo Glock (przesiadka do serii DTM), znajduje się tylko jeden, oficjalnie potwierdzony na sezon 2013 kierowca. To debiutant, 21-letni Max Chilton z Wielkiej Brytanii. Chilton startował w trzech ostatnich latach w serii GP2, a w roku 2012 pojawił się w Marusii jako kierowca testowy.

Źródło/zdjęcia: marussiaf1team.com Marussia MR02 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij