Audi Sport Quattro - Imię technologii
Prawie trzydzieści lat temu Audi wprowadziło na rynek kwadratowe coupe Sport Quattro, które z napędem na wszystkie koła i mocą 306 koni mechanicznych mogło walczyć z super samochodami tamtego okresu. Od kilku lat powstają przymiarki do powtórzenia tego wyczynu. Oto kolejna, koncept Sport Quattro.
Sport Quattro dwudziestego pierwszego wieku nie jest tak kwadratowe, jak jego legendarny poprzednik, ani tak samo lekkie, ale wszystkie starty na tym polu nadrabia mocą. Samochód zbudowany z aluminium oraz włókien węglowych dysponuje hybrydowym układem napędowym, który wraz z paczką litowo-jonowych baterii nie pozwala zejść na wadze poniżej 1850 kilogramów, ale w zamian daje aż 700 koni mechanicznych.
Nowa zabawka marki Audi, która sprzedała już ponad pięć milionów samochodów z napędem na wszystkie koła, korzysta z podwójnie doładowanego silnika V8 o pojemności czterech litrów. Umieszczona z przodu fabryka mocy dostarcza 560 KM oraz 700 Nm. Między silnikiem spalinowym, a skrzynią biegów znajduje się silnik elektryczny o mocy 150 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Maksymalne parametry układu: 700 KM oraz 800 Nm.
Koncepcyjne Sport Quattro pracuje w trzech trybach: EV, Hybrid oraz Sport. Tryb elektryczny zapewnia zasięg do 50 kilometrów, a Sport osiągi właściwe najmocniejszych samochodom rajdowym w historii Audi. Rozwinięcie stu kilometrów na godzinę zajmuje tylko 3,7 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 305 km/h. Średnie zużycie paliwa, mierzone według obowiązujących norm, to skromne 2,5 litry na 100 kilometrów.
Niemieckie auto to także reflektory w technologii Matrix LED, która wejdzie do sprzedaży w limuzynach serii A8, innowacyjny system klimatyzacji, zintegrowany bezpośrednio z wylotami powietrza oraz cyfrowa deska rozdzielcza z funkcją Race, rejestrującą czasy okrążeń i mapką toru. Audi Sport Quattro zostanie pokazane na żywo za kilka dni podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi Sport Quattro na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum