Volkswagen Scirocco - Siódmy rok
Scirocco trzeciej generacji ma już sześć lat, co oznacza, że do wyniku dwóch poprzedników brakuje mu coraz mniej. W skróceniu dystansu i wydłużeniu życia auta pomoże tegoroczna aktualizacja. Odmłodzony pojazd pojawi się w sprzedaży dopiero latem, ale Volkswagen już teraz ujawnia najważniejsze szczegóły na jego temat.
Scirocco na rok 2014 otrzyma przeprojektowaną przednią i tylną część nadwozia z tylnymi światłami w technologii LED, nowe kolory karoserii i tapicerki oraz materiały, felgi w nowych wzorach o średnicy o 17 do 19 cali, bogatsze wyposażenie i odświeżone wnętrze. Największą zmianą będzie gruntownie odnowiona oferta silnikowa z jednostkami o mocy zwiększonej w stosunku do poprzedników do 3 do 20 KM i apetytem na paliwo zmniejszonym w niektórych przypadkach aż o 19 procent.
Paleta napędowa Scirocco obejmie trzy silniki benzynowe o pojemności 1,4 lub 2 litrów i mocy od 125 do 220 koni mechanicznych oraz dwie jednostki wysokoprężne o pojemności 2 litrów i mocy od 150 do 184 KM. Najoszczędniejsze TDI będzie zużywać tylko 4,1 litrów paliwa na sto kilometrów, a w najsłabszej benzynie z każdą setką kilometrów będzie znikać 5,4 litrów paliwa. Równocześnie z bazowym modelem zadebiutuje Scirocco R z 2-litrową, turbodoładowaną jednostką, która będzie dostarczać 280 koni mechanicznych, o 15 więcej, niż poprzednio.
Volkswagen Scirocco w najnowszej odsłonie zadebiutuje już w przyszłym miesiącu na salonie samochodowym w Genewie. Pojazd znajdzie się w sprzedaży w połowie sierpnia. Auto będzie dostępne w pięciu nowych kolorach (razem trzynaście barw), a także z nowymi obręczami serii Talladega, które były wcześniej zarezerwowane dla Scirocco R, nowym systemem audio Dynaudio Excite oraz układem ParkAssist, ułatwiającym parkowanie.
Źródło/zdjęcia: Volkswagen Volkswagen Scirocco na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum