Mercedes-Benz SL - Pełna satysfakcja
Od początku przyszłego roku klienci Mercedes-Benza będą mogli ustawiać się w kolejce po odświeżony model SL, włączając wydania AMG o mocy oscylującej w okolicach 600 koni mechanicznych. W ramach operacji odmładzających roadster otrzymał m.in. mocniejsze silniki, nową skrzynię biegów, adaptacyjne zawieszenie i zmienił nieznacznie swoją twarz.
Od przyszłego roku SL będzie paradował w nowym ubraniu. Niemcy przeprojektowali wentylowaną maskę silnika, zderzaki, przednie reflektory z adaptacyjnymi światłami w technologii LED, osłonę chłodnicy, boczne "skrzela", przygotowali nowe wzory felg i dwa nowe lakiery. Standardem stał się pakiet stylistyczny AMG. W środku przez kosmetyczne zmiany przeszły zegary, konsola środkowa i trójramienna kierownica z dwunastoma przyciskami i manetkami do zmiany biegów.
Na wyposażeniu auta pojawiły się nowe systemy zwiększające bezpieczeństwo w ramach pakietu Plus, a także szereg innych wynalazków. Nowością jest między innymi automatyczna przegroda przestrzeni bagażowej, asystent automatycznego hamowania i asystent parkowania z możliwością parkowania prostopadłego. Dzięki składanemu i rozkładanemu elektrohydraulicznie dachowi vario SL może przeobrazić się w coupe, na postoju lub w ruchu z prędkością do 40 km/h. Opcją jest panoramiczny dach Magic Sky Control, który w zależności od potrzeby może stać się przyciemniony lub przezroczysty.
W bazowym SL 400 znajdziemy podwójnie turbodoładowane, trzylitrowe V6, którego parametry podniesiono do 367 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. W modelu SL 500 pracować będzie podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności prawie 4,7 litrów, którego moc zwiększono do 455 koni mechanicznych, a moment obrotowy do 700 niutonometrów. Napęd będzie przekazywany na tylną oś poprzez 9-stopniowy automat 9G-Tronic. Model z silnikiem V6 rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,9 sekund, a V8 w czasie 4,3 sekund. W każdym przypadku prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Na terenie USA auta będą znane jako SL 450 oraz SL 550.
Pod szyldem Mercedes-AMG znajdziemy dwa warianty z podwójnie turbodoładowanymi silnikami i automatami o siedmiu biegach: SL 63 z przekładnią AMG Speedshift MCT z funkcją podwójnego wysprzęglenia przy redukcji i kontrolą szybkiego startu Race Start oraz SL 65 z przekładnią AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Standardem jest tutaj adaptacyjne zawieszenie Active Body Control z funkcją zapobiegania przechyłom w zakrętach i blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi, która ogranicza poślizg wewnętrznego koła w zakręcie. Dla SL 63 możliwe będzie zamówienie zawieszenia Performance, pracującego w trybie Comfort lub Sport.
Do pracy w SL 63 zaprzęgnięto widlastą ósemkę o pojemności prawie 5,5 litrów, która dostarcza 585 KM i 900 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,1 sekund. O jedną dziesiątą sekundy szybszy jest SL 65, w którym pracuje widlasta, sześciolitrowa dwunastka o mocy 630 KM i momencie obrotowym aż 1000 Nm. Oba samochody mogą pracować w jednym z pięciu trybów jazdy: Comfort, Sport, Sport Plus, Individual lub Race. Za dopłatą elektroniczne ograniczenie prędkości maksymalnej może zostać podniesione do 300 km/h. Odmłodzony SL pojawi się w salonach sprzedaży w kwietniu przyszłego roku.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-Benz SL na forumMercedes-AMG SL 63 na forumMercedes-AMG SL 65 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum