VLF Destino V8 - Ponowne wejście
Po kilkunastu miesiącach ciszy do żywych wraca pomysł na produkcję hybrydowego Fiskera Karmy z silnikiem spalinowym prosto z Corvette, z którym oryginalnie wyszło amerykańskie VL Automotive. Dziś firmę znamy jako VLF Automotive, a do jej głównych filarów i udziałowców należy sam Henrik Fisker, dzięki któremu obok limuzyny zobaczymy również nowe coupe.
VL Automotive zostało zawiązane oficjalnie w 2012 roku, a za przedsięwzięciem stał Robert A. Lutz, były wiceprezes General Motors z blisko 50-letnim doświadczeniem w przemyśle samochodowym oraz Gilbert Villarreal, przedsiębiorca z 10-letnim doświadczeniem w przemyśle lotniczym. Duet za bazę dla swojej limuzyny Destino przyjął Karmę ze stajni powstałego w 2007 roku Fisker Automotive. Prototyp pokazano już trzy lata temu, ale problemy Fiskera, który do dziś przekształcił się w Karma Automotive, opóźniły jego realizację. Dołączenie do firmy samego Henrika Fiskera eliminuje wiele przeszkód.
Fisker pracuje obecnie jako wolny strzelec, a w Los Angeles działa założone przez niego studio projektowe HF Design, w którym powstaje wszystko od mebli, poprzez jachty po budynki. Wśród najbardziej znanych dokonań Duńczyka znajdują się BMW Z8, Aston Martin DB9 oraz Aston Martin V8 Vantage, a z ostatnich miesięcy coupe i kabriolet Rocket na bazie Forda Mustanga oraz coupe Thunderbolt na bazie Aston Martina Vanquish. Oprócz limuzyny Destino V8, która będzie miała swoją premierę w przyszłym tygodniu na wystawie w Detroit, Fisker w ramach oferty VLF przygotowuje również sportowe coupe Force 1, które zobaczymy na tej samej wystawie.
VLF Destino V8 będzie zasilane widlastą ósemką z kompresorem z serii LS9 z Corvette, która będzie dostarczać 657 koni mechanicznych i 819 niutonometrów. Maszyna o długości 4,99 metrów i masie 1950 kilogramów ma rozpędzać się do 60 mph w czasie 3,9 sekund i rozwijać prędkość ponad 320 km/h. Produkcja Destino V8 oraz Force 1 ma ruszyć już w tym roku w fabryce w Auburn Hills. VLF już teraz przypieczętowało umowy z siedmioma dealerami i serwisami na terenie Ameryki Północnej i kilkoma placówkami w pozostałych częściach świata. Cena Destino V8 ma startować od 229 tysięcy dolarów (około 915 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: vlfautomotive.com, henrikfisker.org VLF Destino V8 na forumVLF Force 1 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum