![](https://autogen.pl/news/nords.jpg)
Maserati MC12 Władca pierścienia
Podczas gdy w Porsche zastanawiali się jakim cudem Nissanowi GT-R udało się pobić na Nordschleife czas przejazdu 911 na tym samym torze pojawiła się niemal cała śmietanka supersamochodów: Koenigsegg CCX, Porsche Carrera GT, Ferrari Enzo, Maserati MC12 oraz Pagani Zonda F ClubSport. Który z nich okazał się najszybszy?
Wszystkie pojazdy należały do pewnego milionera, a za kierownicą każdego zasiadał Marc Basseng, kierowca amerykańskiej serii Le Mans. W ciągu kiklu dni przetestował w "Zielonym piekle" wszystkie pięć pojazdów o łącznej wartości 4,25 milionów dolarów.
Zanim jednak przejdziemy do wyników mała powtórka z historii. Północna pętla Nuerburgringu liczy sobie 20,8 kilometrów długości oraz 33 lewych i 40 prawych zakrętów. Najlepsze wyniki to: Dodge Viper SRT-10 ACR z małymi, pozafabrycznymi zmianami (7:22,10), Chevrolet Corvette ZR1 (7:26,40), Porsche Carrera GT (7:28,00) oraz Nissan GT-R (7:29,03).
![Koenigsegg CCX Koenigsegg CCX](https://autogen.pl/news/nords1.jpg)
W teście "piątki wspaniałych" najwolniejszym samochodem okazał się... najmocniejszy, ponad 900-konny CCX (powyżej). Niebagatelna moc auta okazała się zbawienna na prostej, ale w każdym innym przypadku pojazd tracił na trudności prowadzenia. Ostateczni "tylko" 7:33,60.
![Porsche Carrera GT Porsche Carrera GT](https://autogen.pl/news/nords2.jpg)
Oczko wyżej wylądowało Porsche (powyżej) z czasem 7:28,71 odpowiadającym idealnie czasowi, jaki podczas fabrycznej próby ustanowił Walter Röhrl.
![Ferrari Enzo Ferrari Enzo](https://autogen.pl/news/nords3.jpg)
Na ostatnim miejscu podium znalazło się Ferrari Enzo (powyżej) z czasem 7:25,21, który mógłby być jeszcze lepszy gdyby nie problemy z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami w tylnym zawieszeniu.
![Pagani Zonda F ClubSport Pagani Zonda F ClubSport](https://autogen.pl/news/nords4.jpg)
Pozycja numer dwa przypadła Zondzie (powyżej). Pagani wykręciło na Nordschleife znakomity czas 7:24,65.
![Maserati MC12](https://autogen.pl/news/nords5.jpg)
Zwyciężył MC12 (powyżej), który z całej piątki był najcięższy. Supercoupe Maserati osiągnęło czas tylko 7 minut 24 sekund i 29 setnych sekundy. Pojazd jednocześnie zgarnął tytuł najszybszego, w pełni fabrycznego auta na Norsdchleife. Mniej więcej, bo pojęcie to jest bardzo płynne...
- Źródło/zdjęcia: maseratiamerica.com
- Maserati MC12 - prezentacja modelu
- Pagani Zonda F ClubSport - prezentacja modelu
- Ferrari Enzo - prezentacja modelu
- Porsche Carrera GT - prezentacja modelu
- Koenigsegg CCX - prezentacja modelu
- Subskrybuj kanał RSS aktualności