Aktualności
26.02.2016

Lotus Evora Sport 410 Dodać lekkość

Lotus kontynuuje w najlepsze politykę ulepszeń małymi krokami. W ciągu kilku ostatnich miesięcy doprowadziła ona do nasycenia oferty nowymi wariantami modeli Elise i Exige, a w tym roku zacznie rozmnażać się również Evora. Jak zwykle wszystko będzie szło w kierunku zmniejszenia masy i zwiększenia mocy. Taka właśnie jest Evora Sport 410.

Nowy wariant Evory został przygotowany według świętej zasady Colina Chapmana, założyciela marki Lotus - "dodaj lekkość". Samochód schudł o co najmniej 70 kilogramów w porównaniu do bazowego coupe Evora 400, które miało swoją premierę dokładnie rok temu, a stosunek mocy do masy poprawił się w najlepszym przypadku z 3,49 do 3,19 kilogramów przypadających na każdy koń mechaniczny i z 287 do 314 koni mechanicznych przypadających na tonę. Puste auto waży teraz tylko 1325 kilogramów w wersji z ręczną, 6-stopniową skrzynią biegów i 1337 kilogramów z automatem.

Lotus Evora Sport 410

Słynne Lightweight Laboratory Lotusa osiągnęło takie imponujące rezultaty dzięki wymianie elementów karoserii i innych części na odpowiedniki wykonane z włókien węglowych, przeprojektowanie drzwi, uszczuplenie tapicerki, wymianie foteli, wymianie felg i przeniesieniu części wyposażenia na listę opcji dodatkowych (klimatyzacja, system multimedialny z nagłośnieniem, nawigacją satelitarną i kamerą cofania). Zmniejszenie masy auta pociągnęło za sobą przeprojektowanie zawieszenia, które zostało obniżone o 10 milimetrów, zwiększenie o 15% docisku aerodynamicznego (37 kilogramów przy 241 km/h) oraz przeprogramowanie systemu Dynamic Performance Management, który pozwala na przełączenie się w tryby jazdy "Sport" lub "Race".

Lotus Evora Sport 410

Evora Sport 410, która zadebiutuje w przyszłym tygodniu w Genewie, będzie jednym z najszybszych modeli w ofercie Lotusa. Z 3,5-litrowym silnikiem V6 ze sprężarką Edelbrock o mocy podniesionej do 416 KM i momencie 410 Nm z ręczną skrzynią biegów coupe będzie potrzebowało 4,2 sekund na rozwinięcie 100 km/h i będzie mogło rozpędzić się maksymalnie do 300 km/h (z automatem: 4,1 sekundy i 280 km/h). Na terenie Wielkiej Brytanii auto wyceniono na 79,9 tysięcy funtów, a w Niemczech na 106,9 tysięcy euro (odpowiednio 441/466 tysięcy złotych). Jego produkcja będzie limitowana do 150 egzemplarzy w skali roku. Pierwsze egzemplarze trafią do właścicieli już w czerwcu.

Skomentuj na forumUdostępnij