Aktualności
21.12.2016

Skoda Octavia RS Małe poruszenie

Pod koniec października Skoda pokazała nam zmodernizowaną Octavię, która jest najbardziej rozchwytywanym modelem w ofercie czeskiej marki. W ciągu ostatnich dwóch dekad sprzedano na całym świecie ponad pięć milionów egzemplarzy. Ponad 200 tysięcy z nich stanowiły trzy generacje usportowionej wersji RS, która w tym tygodniu także doczekała się modernizacji.

Octavia RS trzeciej generacji zadebiutowała w 2013 roku i od tamtego czasu znalazła aż około 100 tysięcy nabywców. W ubiegłym roku kompakt doczekał się bogato wyposażonej i wykończonej edycji RS 230, w której moc czterocylindrowego silnika podniesiono do 230 koni mechanicznych. W odświeżonej, ujawnionej w tym tygodniu Octavii RS z 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym moc 230 KM będzie już standardem (to o dziesięć koni więcej, niż poprzednio). Maksymalny moment obrotowy sięga niezmiennie 350 niutonometrów, które dostępne są w zakresie od 1500 do 4600 obrotów na minutę.

Skoda Octavia RS

RS korzysta z wszystkich zmian stylistycznych i świateł w technologii LED zwykłej Octavii plus kilka nowych detali, jak spoiler na klapie bagażnika, dyfuzor i końcówki wydechu. W kabinie umieszczono między innymi nowe fotele RS-Sport, rozbudowane oświetlenie i... parasol pod fotelem pasażera. RS zawieszona jest o 15 milimetrów niżej od zwykłej Octavii. Standardem są felgi o średnicy 17 cali, opcją obręcze o średnicy do 19 cali. Standardem jest również system Dynamic Chassis Control (DCC) z trybami jazdy Comfort, Normal oraz Sport, adaptacyjne wspomaganie kierownicy i nowy ESC. Za dopłatą otrzymamy m.in. system Performance Sound Generator, który będzie pompował przez głośniki dźwięk silnika.

Skoda Octavia RS

Benzynowa Octavia RS z napędem przenoszonym na przednią oś będzie potrzebowała 6,7 sekund na przekroczenie 100 km/h, a jej prędkość maksymalna sięgnie 250 km/h. Tak samo, jak poprzednio model będzie dostępny jako sedan i kombi, a alternatywą dla silnika benzynowego będzie 2-litrowa jednostka wysokoprężna o nie zmienionej mocy 184 koni mechanicznych. Fabrycznie auto będzie wyposażone w ręczną skrzynię biegów, za dopłatą dostępna będzie przekładnia DSG. Model wysokoprężny ze skrzynią DSG będzie można zamówić również w wydaniu z napędem na obie osie.

Skomentuj na forumUdostępnij