Fittipaldi EF7 - Elitarne samochody
Co może powstać po połączeniu sił przez brazylijskiego mistrza świata Formuły 1 z lat siedemdziesiątych, działające od prawie dziewięciu dekad włoskie studio stylistyczne, niemieckich specjalistów od samochodów wyścigowych i twórców świata wirtualnych wyścigów? Tak właśnie zapowiada się pierwsza maszyna od Fittipaldi Motors.
Fittipaldi Motors z siedzibą na Florydzie po przedsięwzięcie, które łączy Emersona Fittipaldiego (dwukrotnego mistrz świata Formuły 1 w latach 1974 i 1976, dwukrotnego zwycięzcę Indy 500), Pininfarinę (włoskie studio projektowe odpowiedzialne za kształty dziesiątek samochodów Ferrari, które od 2015 roku należy do indyjskiego Mahindra Group), HWA (odłam AMG, odpowiedzialny między innymi za produkcję słynnego CLK GTR, A 32 K i niektóre drużyny Mercedes-Benza w serii DTM) oraz Polyphony Digital (twórców gry Gran Turismo na konsole Sony). Pierwszym efektem międzynarodowej współpracy jest sportowy model EF7 w wydaniu Vision Gran Turismo.
Niezwykła maszyna to wymarzony pojazd torowy 70-letniego Brazylijczyka, który chciał pokazać innym jak to jest prowadzić bolid Formuły 1 lub serii Indy Car. Prace nad nią rozpoczęto trzy lata temu, a gotowa maszyna zadebiutowała w ubiegłym tygodniu na wystawie w Genewie (salon kończy się w najbliższą niedzielę). Pojazd zbudowany jest na węglowym kadłubie, który przykrywa karoseria ze skrzydłami z przodu i z tyłu, która powstała również z włókien węglowych - w obu przypadkach dzieło Pininfariny. Cały samochód z miejscem jedynie dla kierowcy oraz pasażera ma ważyć tylko około 1000 kilogramów (52% masy ma przypadać na tylną oś).
HWA odpowiada za oryginalną jednostkę napędową, oryginalną skrzynię biegów, zawieszenie oraz układ hamulcowy. Sercem EF7 jest umieszczony centralnie wolnossący motor w układzie V8, rozwidlony pod kątem prostym, który ma dostarczać około 600 koni mechanicznych. Na każdy koń powinno tym samym przypadać tylko około 1,7 kilograma. Dokładna specyfikacja auta nie jest jeszcze znana. Przyspieszenie od zera do stu kilometrów na godzinę ma zajmować niecałe trzy sekundy. Fittipaldi: "To będzie latać!".
Produkcja EF7 będzie limitowana, a każdy właściciel będzie mógł zamówić auto dostosowane do własnych potrzeb i gustu. Każdy egzemplarz będzie wiązał się z wstępem do fabrycznego klubu wyścigowego, całodobową obsługą (na przykład w przypadku uszkodzenia lub awarii auta na drugim końcu globu) oraz szkolenie od samego Fittipaldiego. Wszyscy, których nie będzie stać na prawdziwy samochód będą mogli wypróbować supercoupe od Fittipaldi Motors w świecie wirtualnych wyścigów. EF7 pojawi się w grze Gran Turismo Sport na konsole PlayStation 4, której premierę zapowiedziano na ten rok. W grze mają być organizowane puchary pod patronatem FIA.
Źródło/zdjęcia: fittipaldimotors.com, pininfarina.com, hwaag.com Fittipaldi EF7 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum