Aktualności
10.11.2022

Mercedes-AMG One 6:35 na Nordschleife

Na ten moment niektórzy czekali ponad pięć lat: na słynnym Nordschelife z najambitniejszym, drogowym modelem w swojej historii pojawił się Mercedes-AMG! Super coupe One z technologiami prosto z Formuły 1 zawitało tam tylko w jednym celu. W celu ustanowienia nowego rekordu przejazdu ponad 20-kilometrowego okrążenia.

Mercedes-AMG One w wersji gotowej do produkcji seryjnej zadebiutował w czerwcu tego roku, a budowa pierwszych egzemplarzy klienckich została oficjalnie rozpoczęta w sierpniu. Jako daleki od produkcji prototyp One został pokazany jeszcze jesienią 2017 roku. Dlaczego wdrożenie jego produkcji i homologacja uprawiająca do poruszania się po zwykłych drogach trwały tak długo? Największym problemem okazał się hybrydowy układ napędowy i silnik spalinowy, wywodzący się prosto z Formuły 1: podwójnie turbodoładowane V6 o pojemności jedynie 1,6 litra. Wszystkich problemów do końca nie rozwiązano: One w całej swojej wspaniałości cierpi na nadwagę, musi stosować magiczne sztuczki w celu spełnienia norm emisji spalin i nie jest dopuszczony do ruchu w USA.

Zdjęcie Mercedes-AMG

Do dokładnie kryję się pod szyldem AMG One? To super sportowe coupe z aktywnym zawieszeniem, aktywną aerodynamiką i skomplikowanym, hybrydowym układem napędowym obu osi, który żongluje między maksymalnymi osiągami, a maksymalną wydajnością akumulatorów i spalinowego V6. Jednostka spalinowa rozwija tu 574 koni mechanicznych i towarzyszą jej w sumie cztery silniki elektryczne z systemami odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania i cieplnej z układu wydechowego. Samochód waży prawie 1700 kilogramów, dysponuje maksymalną mocą dochodzącą do 1063 koni mechanicznych, rozpędza się do 100 km/h w 2,9 sekundy i przekracza 200 km/h po siedmiu sekundach. Produkcja jest limitowana do 275 egzemplarzy.

Zdjęcie Mercedes-AMG

Od pierwszego pokazu One odliczane były dni do jego występu na pętli Nürburgring Nordschleife. I stało się: w ostatnich dniach października maszyna ustanowiła nowy rekord wśród samochodów produkowanych seryjnie, poprawiając o ponad osiem sekund wyniki, które padły pod kołami AMG GT Black Series oraz Porsche 911 GT2 RS z pakietem Manthey. AMG One na ogumieniu Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO prowadził Maro Engel. Czas przejazdu: 6 minut i 35,183 sekundy na odcinku 20832 metrów! Ze sporym zapasem na znaczną poprawę: temperatura toru nie przekraczała 20 stopni Celsjusza, miejscami podłoże było bardzo wilgotne, a Mercedes-AMG na całe przedsięwzięcie poświęcił tylko cztery szybkie okrążenia, które nie pozwoliły na wypracowanie najlepszej strategii pod kątem użycia systemów DRS czy układów odzyskiwania energii. W przyszłości można śmiało spodziewać się kolejnych prób poprawy rekordu, zwłaszcza gdy do głosu dojdzie konkurencja.

Skomentuj na forumUdostępnij