Aktualności
06.02.2023

Lamborghini Invencible Wyjątkowe pożegnanie

Lamborghini zamyka rozdział z wolnossącymi V12, które zasilały samodzielnie okręty flagowe marki od początku jej istnienia. We wrześniu ubiegłego roku fabrykę opuścił ostatni egzemplarz Aventadora, którego następca otrzyma hybrydowy układ napędowy, a dziś zadebiutowały dwa modele pożegnalne. Jednym z nich jest coupe Invencible.

Widlaste dwunastki są znakiem rozpoznawczym marki z Sant'Agata Bolognese od samego początku jej działalności. Pierwszy, seryjny model Lamborghini, grand tourer 350 GT z 1964 roku, napędzany był silnikiem V12 o pojemności 3,5 litra i mocy około 280 KM, za który odpowiadali Bizzarrini i Dallara. Silnik ten rozwijano aż do 2010 roku, po którym pojawił się Aventador z zupełnie nowym V12 o pojemności 6,5 litra i mocy 700 koni mechanicznych. Następca Aventadora, którego debiut spodziewany jest lada tydzień, otworzy nowy rozdział w historii marki jako flagowy model o napędzie hybrydowym z nowym V12. Dziś historię "starego" V12 zamknęły modele Invencible oraz Autentica.

Zdjęcie Lamborghini Invencible

Invencible - po hiszpańsku dosłownie "niezwyciężony" - to zbudowane w jednym egzemplarzu, czerwone super coupe, bazujące na podwoziu z włókien węglowych prosto z Aventadora. Maszynę ubrano w zupełnie nową karoserią, która nosi ślady limitowanych modeli Veneno, Sesto Elemento oraz Reventon, a także torowego Essenza SCV12. To zbiór najbardziej ekstremalnych pomysłów stylistycznych i aerodynamicznych ostatnich dwóch dekad w historii Automobili Lamborghini i emocjonujący list pożegnalny V12. W środku znalazły się okrojone do minimum kierownica i konsola środkowa oraz różnego rodzaju detale, z których część wyprodukowano w drodze druku trójwymiarowego.

Zdjęcie Lamborghini Invencible

Umieszczony centralnie, wzdłużnie silnik V12 o pojemności 6,5 litra generuje w przypadku Invencible maksymalnie 780 koni mechanicznych przy 8,5 tysiącach obrotów na minutę i 720 niutonometrów przy 6,75 tysiącach obrotów na minutę (to dokładnie tyle samo, co w ostatnim Aventadorze LP780-4 Ultimae). Jednostkę połączono z 7-stopniową skrzynią biegów Independent Shifting Rods oraz układem przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła. Samochód uzbrojono również między innymi w system kół skrętnych tylnej osi, adaptacyjne zawieszenie oraz ogumienie Pirelli P7 Cinturato.

Skomentuj na forumUdostępnij