Ferrari Roma Spider - Żywiołowy charakter
Podczas zamkniętej premiery w Pałac El Badi w Marrakeszu odsłonięto dzisiaj najnowszy, drogowy model produkcji Ferrari. Włoska marka zaproponowała swoim klientom kolejną maszynę, która spogląda z tęsknotą na szykowany, włoski styl życia z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Jest nią Roma Spider.
Roma Spider dziedziczy charakterystyczny styl i większość rozwiązań stylistycznych po coupe Roma, które zadebiutowało w listopadzie 2019 roku. Największa różnica między dwoma samochodami to brak dachu w Spiderze, oczywiście. Dla Spidera zaprojektowano zupełnie nowy, miękki dach, który ma rozkładać się w czasie tylko 13,5 sekundy (również w ruchu przy prędkości do 60 kilometrów na godzinę). To zupełnie inne rozwiązanie, niż w przypadku modeli Portofino M, 296 GTS czy SF90 Spider, do których trafił twardy, składany dach. Spider waży na sucho 1556 kilogramów, co oznacza, że w porównaniu do coupe przytył o 84 kilogramy (stosunek masy do mocy pogorszył się z 2,37 do 2,5 kilograma na koń mechaniczny). Bagażnik z tyłu auta skurczył się z 272 do 255 litrów (z rozłożonym dachem).
Na pokładzie najnowszego Ferrari znalazło się turbodoładowane V8 o pojemności dochodzącej do 3,9 litra, które trafiło pod przednią maskę. Jednostka kręcąca się do 7,5 tysiąca obrotów na minutę legitymuje się parametrami identycznymi z pokazanym prawie trzy i pół roku temu coupe: maksymalna moc 620 koni mechanicznych w zakresie od 5750 do 7500 obrotów na minutę i maksymalny moment obrotowy 760 niutonometrów w zakresie od 300-0 do 5750 obrotów na minutę. Napęd przenoszony jest wyłącznie na koła tylnej osi poprzez 8-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Standardem są rozbudowane systemy kontroli stabilności i przyczepności, a także adaptacyjne zawieszenie (skróty do rozszyfrowania dla zainteresowanych: F1-TCS, E-Diff3, SSC 6.0 czy SCM-E Frs).
Z tyłu auta umieszczono spoiler, który w zależności od potrzeby może pracować w jednym z trzech trybów (w trybie największego docisku generuje od do 95 kilogramów docisku przy prędkości 250 kilometrów na godzinę). Kierowca będzie miał do dyspozycji pięć trybów jazdy, a wśród nich tryb Race. Roma Spider ma rozpędzać się do stu kilometrów na godzinę w 3,4 sekundy i do 200 km/h w 9,7 sekundy. Prędkość maksymalna: ponad 320 kilometrów na godzinę. Zamawiający auto mogą liczyć między innymi na objęcie programem 7-letniej, fabrycznej obsługi oraz daleko idące indywidualizacje swojego auta (dla Spidera przygotowano na przykład wybór różnego rodzaju materiałów i wykończenia dachu).
Źródło/zdjęcia: Ferrari Ferrari Roma Spider na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum