Aktualności

Mercedes-AMG E 53 Hybrid - Pełna hybryda

Hybrydowa oferta sportowych aut rodem z Affalterbach powiększyła się o dwie nowe pozycje: modele E 53 w dwóch wersjach nadwoziowych. Limuzyna oraz kombi zastępują miękką hybrydę poprzedniej generacji i debiutują jako pełne hybrydy, których zasięg w elektrycznym trybie jazdy może przekroczyć sto kilometrów.

AMG E 53 poprzedniej generacji pojawiło się przeszło sześć lat temu i zasilane było turbodoładowanym, 6-cylindrowym silnikiem spalinowym o mocy 435 KM, któremu towarzyszył 22-konny rozrusznik-generator EQ Boost. W zupełnie nowym wcieleniu AMG E 53 pozostaje wierne 3-litrowej jednostce spalinowej z turbosprężarką twin-scroll o zwiększonym ciśnieniu doładowania, która wyciska teraz maksymalnie 449 koni mechanicznych oraz 560 niutonometrów. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła w systemie 4Matic+ z automatyczną skrzynią biegów AMG Speedshift TCT 9G o dziewięciu przełożeniach. Ze skrzynią biegów zintegrowano nowy, synchroniczny silnik elektryczny, który podłączony jest pod paczkę baterii o pojemności 28,6 kilowatogodzin, umieszczoną z tyłu samochodu pod podłogą bagażnika.

Zdjęcie Mercedes-AMG E 53 Hybrid

Silnik elektryczny dostarcza do 120 kW - 163 koni mechanicznych - oraz 480 niutonometrów, które sprawdzają się przede wszystkim przy ruszaniu i wyprzedzaniu. Maksymalna moc systemowa układu napędowego dochodzi do 585 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy sięga 750 niutonometrów. Limuzyna rozpędza się do setki w równe cztery sekundy, rozwija maksymalnie 250 kilometrów na godzinę i w elektrycznym trybie jazdy może pokonać do 101 kilometrów z prędkością ograniczoną do 140 km/h. Kombi pod względem osiągów jest tuż za limuzyną. Jeszcze lepsze osiągi zapewnia opcjonalny pakiet AMG Dynamic Plus: sprint od zera do setki w 3,8 sekundy i ograniczenie prędkości maksymalnej podniesione do 280 kilometrów na godzinę. Baterie ładowane są w trakcie jazdy z pomocą systemu odzyskiwania energii z hamowania, a na postoju z pomocą opcjonalnej, szybkiej ładowarki DC o mocy 60 kW baterie w zakresie 10-80% będzie można naładować w czasie około 20 minut.

Zdjęcie Mercedes-AMG E 53 Hybrid

Do wyboru jest kilka trybów jazdy: Comfort, Sport, Sport+, Smoothness, Individual oraz nowe Electric i Battery Hold. Ten ostatni będzie starał się utrzymać naładowanie baterii na stałym poziomie, aby dodatkowa moc silnika elektrycznego była dostępna w każdym momencie. Na długiej liście opcji znajdziemy między innymi felgi o średnicy do 21 cali, system telemetryczny AMG Track Pace, cyfrową deskę rozdzielczą MBUX Superscreen z ekranem dla pasażera oraz sportowe fotele. Pakiet AMG Dynamic Plus obejmie między innymi nową kierownicę, tarcze hamulcowe ze spieków węglowo-ceramicznych, adaptacyjne poduszki silnika, sterowaną elektronicznie blokadę mechanizmu różnicowego na tylnej osi oraz funkcję Race Start, z którą maksymalna moc chwilowo wzrasta do 612 koni mechanicznych. W pierwszym roku sprzedaży dostępna będzie specjalna wersja Edition 1 z bogatym wyposażeniem i wykończeniem.

Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG E 53 Hybrid na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij