Aktualności
20.03.2024

Rezvani Beast Pobudza zmysły

Amerykańskie Rezvani Motors przedstawiło drugą generację sportowego modelu Beast, który jako limitowane coupe stawia poprzeczkę znacznie wyżej, niż jego poprzednik. Tym razem za punkt wyjścia obrano najnowszego Chevroleta Covette ósmej generacji, co pozwoliło na przekroczenie granicy tysiąca koni mechanicznych.

W repertuarze działającego dopiero od kilkunastu lat Rezvani Motors znajduje się kilka różnych wynalazków, a piersza seria roadsterów i coupe Beast była najbardziej sportową propozycją marki. Pierwsza ewolucja zadebiutowała w 2014 roku. Auto bazowało technologicznie na brytyjskim Arielu Atomie i zasilane było 4-cylindrowymi silnikami Hondy i Corswortha, które generowały prawie 320 KM, a po dodaniu doładowania ponad 500 KM. Najmocniejsze warianty w końcówce produkcji osiągały przeszło 700 KM przy masie własnej niespełna 1000 kilogramów! Ale to już historia. Nowe coupe Beast odcina się całkowicie od poprzedników i bazuje na ósmej generacji Covette z umieszczonym centralnie silnikiem V8.

Zdjęcie Rezvani Beast

Tożsamość Corvette zdradza właściwie tylko linia dachu i boczne wloty powietrza. Prawie cała karoseria została wymieniona na zupełnie nowe panele z włókien węglowych ze zdejmowanym dachem, który przekształca coupe w targę. W porównaniu do modelu Chevroleta pojazd wydłużono o około pięć centymetrów. W środku zainstalowano obciętą z góry kierownicę i pozbyto się wysokiego panelu z przyciskami, który oddzielał kierowcę od pasażera. Lista opcji wygląda... interesująco: opancerzenie szyb i karoserii, opony Run Flat, noktowizor termiczny, zasłonę dymną, klamki pod prądem, wykrywacz materiałów wybuchowych, ochronę przed atakami EMP (impulsem elektromagnetycznym), maski gazowe, rozbudowane zestawy ratunkowe, dodatkowe światła i syreny i wiele innych. W bazowej wersji auto waży około 1345 kilogramów, z opcjonalnym opancerzeniem i wyposażeniem znacznie więcej.

Zdjęcie Rezvani Beast

Widlastą ósemkę o pojemności 6,2 litra uzbrojono w dwie turbosprężarki. Efekt: jakieś 1014 koni mechanicznych! Napęd na tylne koła przenosi dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Beast ma rozpędzać się od zera do sześćdziesięciu mil na godzinę w czasie jedynie 2,5 sekundy i pokonywać ćwiartkę mili w 9,6 sekundy. Rezvani zamierza zbudować jedynie dwadzieścia egzemplarzy, ale w najbliższej przyszłości można śmiało spodziewać się kolejnych ewolucji. Na każdą sztukę trzeba będzie wyłożyć do najmniej 485 tysięcy dolarów (aktualnie to równowartość około 1,95 miliona złotych). Razem z opcjami można zbliżyć się do prawie 600 tysięcy dolarów.

Skomentuj na forumUdostępnij